به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  شاتا ، رضا رحمانی در جریان سفربه استان سمنان و بهره برداری از طرح های فولادی با اشتغالزایی حدود 600 نفری ، توجه به تولید ملی را اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: شعار سال یک استراتژی است که باید جدی گرفته شود.

وزیر صنعت با تاکید براینکه با حمایت از واحدهای تولیدی و کالای داخلی می توان با تهاجم اقتصادی به خوبی مقابله کرد، افزود:تکمیل زنجیره فولاد و فلزات اساسی جز پروژه های مهم دولت است که خوشبختانه در حال حاضر این زنجیره متوازن و کامل شده است .

به گفته وی با تکمیل زنجیره فولاد شاهد افزایش ارزش افزوده و رشد صادرات و اشتغال در کشور خواهیم بود.

وزیر صنعت ، معدن وتجارت با تاکید براینکه تولید کننده نباید دغدغه و نگرانی داشته باشد، افزود:هر کسی باید به تولید کمک کند و احتیاج به بخشنامه و ابلاغ ندارد.

رحمانی افزود:اگر بخواهیم مشکلات بیکاری ، تولید و تورم در کشور حل شود راهکارآن توجه به تولید داخلی است.

وی خواستار برنامه ریزی در راستای رفع موانع و تسهیل در امور تولید شد و گفت:قانون هایی که تسهیل گر نیست و مانع تولید است باید اصلاح شود.

وزیر صنعت ، معدن وتجارت در پایان با اشاره به ظرفیت های استان خاطر نشان کرد: استان سمنان از پتانسیل های معدنی مناسبی برخوردار است که باید به خوبی فرآوری و بهره برداری شود.

سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی از سه طرح و واحد معدنی گفت:۱۲ و نیم میلیون تن فولاد به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در شش ماهه اول از کشور صادر شده است.

وی ظرفیت تولید فولاد در کشور را ۳۴ میلیون تن اعلام کرد و گفت: ظرفیت زنجیره ای فولاد در کشور ۲۰۵ میلیون تن است رنجیره تولید این محصول به توازن رسیده است.

بهره برداری از سه طرح و واحد معدنی

افتتاح فاز اول تولید شمش شرکت فولاد شاهرود با سرمایه‌گذاری بیش از 275 میلیارد ریال و ظرفیت تولید100 هزارتنی از پروژه های صنعتی در استان سمنان محسوب می شود که با راه اندازی این واحد تولیدی حدود 150 نفر مشغول به کار خواهند شد.

گفتنی است، عملیات اجرایی فاز دوم این واحد صنعتی با پیش بینی سرمایه‌گذاری 810 میلیارد ریالی و 9 میلیون یورویی و ظرفیت تولید200 هزارتنی و اشتغالزایی 240 نفری نیز آغاز شد.

عملیات اجرایی طرح ذوب آهن شاهرود با پیش بینی سرمایه گذاری ثابت 560میلیارد ریال(400میلیارد ریال و 2 میلیون یورو) با ظرفیت 300 هزار تن واشتغال 190 نفری نیز از دیگر طرح هایی بود که با حضوررضا رحمانی کلنگ زنی شد.