شاپور محمدی که در مراسم آغاز به کار قرارداد‌های آتی سبد سهام سخن می‌گفت، افزود: معاملات آتی بر روی سبد سهام از امروز رسما آغاز خواهد شد البته این موضوع سالهاست که در بورس تهران دنبال می‌شود و در گذشته بازار تک سهم سهام اجرایی شده بود، اما استقبال از آن بازار کم بود، اما راه اندازی معاملات آتی بر روی سبد سهام این کمبود در سبد آتی تک سهم را برطرف خواهد کرد.
وی ادامه داد: محاسبات مربوط به ریسک‌ها نیز در این ابزار درنظر گرفته شده که البته باید توجه داشت که مباحث نظارتی نیز در سازمان بورس دنبال می‌شود و کمیته فقهی سازمان بورس نیز فعالیت حائز اهمیتی دارد و بررسی‌های بسیار دقیقی را انجام می‌دهد.
محمدی گفت: ابزار قرارداد‌های آتی سبد سهام تایید کمیته فقهی را دارد و مزیت آن برای افرادی است که دنبال بازده‌های بالاتر از حد معمول هستند اگرچه فرصت‌های این چنینی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بازار تعادل ایجاد می‌کند.
وی افزود: قرارداد‌های آتی روی سبد سهام یک ابزار بسیار مهم برای تعادل بخشی به بازار سرمایه و ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری در کنار مدیریت ریسک است و در برنامه ریزی‌های سازمان بورس با همکاری ارکان بازار سرمایه تلاش می‌شود ابزار فروش استقراضی و وارانت تا پایان سال راه اندازی شود که در نهایت به لحاظ ابزار‌های اطلاعاتی جعبه ابزار بورس تهران تکمیل می‌شود.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار خاطرنشان کرد: نهاد‌های مالی رشد خوبی داشته اند و امسال تا پایان سال به ۶۵۰ نهاد مالی خواهد رسید که همه در کنار ابزار‌ها عملیاتی شدن ابزار‌ها و برنامه‌ها را قوام می‌بخشد.