به گزارش اکونا پرس،

 علی بختیار در تشریح جلسه (سه‌شنبه ۲۷آذرماه) کمیسیون انرژی از تصویب جزئیات "طرح یک شورای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود ۶ ماه گذشته بررسی این طرح در کمیسیون آغاز شد که مطابق با آن افزایش پالایشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌ و سرمایه مردمی و فعال کردن بورس مدنظر بود، همچنین از آنجا که کلیات طرح فوق در کمیسیون برنامه و بودجه و انرژی مصوب شده بود و امروز جزئیات این طرح مورد بررسی و به تصویب نمایندگان کمیسیون رسید.

طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها پخته و حساب شده است

وی با بیان اینکه جلساتی نیز توسط کمیته مرتبط در ذیل کمیسیون انرژی برای بررسی تخصصی‌تر موضوع انجام شده است، افزود: نظرات کارشناسان دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت نفت در این طرح گنجانده شده است و طرح به تصویب رسیده در کمیسیون را بسیار پخته شده می‌دانم.

با طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها می‌توان تحرک اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای در کشور ایجاد کرد چراکه بسیاری از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی هستند

ایجاد تحرک اقتصادی در کشور با طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها

این نماینده مجلس معتقد است با این طرح می‌توان تحرک اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای در کشور ایجاد کرد چراکه بسیاری از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی هستند به همین دلیل مشوق‌هایی برای ایجاد این جذابیت در طرح گذاشته شده است.

بختیار این طرح را با توجه به اینکه حداکثر تا ۲ سال تنفس پرداخت قیمت خوراک در سال آغاز بهره‌برداری در آن دیده شده، یکی از جذاب‌ترین طرح‌های اقتصادی در دو الی سه دهه اخیر دانست.

نامزدهای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ثبت‌نام شدند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بحث درباره انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون انرژی برای عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور را دستور کار دیگر کمیسیون عنوان کرد و افزود: ثبت‌نام نامزدهایی از میان اعضای کمیسیون برای این عضویت صورت گرفت اما با توجه به اینکه هنوز لایحه بودجه به مجلس نرسیده رای‌گیری به جلسات آتی موکول شد.

منبع: خانه ملت