به گزارش اکونا پرس،

 با تصمیم اعضای ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم شیر خام با مشخصات 3.2 درصد چربی و بار میکروبی زیر یکصد هزار در جهت ایجاد انگیزه حداکثری در تولید معادل با دو هزار تومان مصوب و برای کلیه دامداری ها لازم الاجراشد.

به ازای هر یک دهم درصد افزایش یا کاهش چربی معادل بیست ریال به قیمت مصوب اضافه یا کم می شود . این رقم بر اساس پیشنهاد سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان تعیین شده است.

بر این اساس قیمت 14 محصول پرمصرف لبنی شامل شیر، ماست و پنیر نیز به شرح زیر تعیین شده است. قیمت انواع شیر از 2600 تا 5700 تومان، بسته به نوع آن و قیمت 900 گرم ماست از 4350 تا4750 تومان تعیین شد . در عین حال قیمت انواع پنیر نیز به تفصیل در جدول اشاره شده است.

لازم به ذکر است ،جلسه ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت شیر در 29 آبان برگزار و قیمت شیر خام با مشخصات اعلام شده تعیین و بعد از تایید وزیر صنعت ، معدن و تجارت در تاریخ 13 آذرماه ابلاغ شد در این راستا سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در تاریخ 19 آذر به استناد ابلاغیه جدید قیمت شیر، قیمت 14 محصول پرمصرف لبنی را ابلاغ کرد. البته در این فاصله زمانی سازمان حمایتاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان جلسات متعددی را با نمایندگان تشکل ها برگزار کرد زیرا توافق اصلی بر سر قیمت شیر حاصل نمی شد و تاخیر رخ داده در راستای اتخاذ تصمیمی همه جانبه با حفظمنافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان در بازار بوده است .در عین حال قیمت 14 محصول پرمصرف لبنی مصوب در این راستا ابلاغ و لازم الاجرا شده است.14محصول مذکور از جمله ماست، شیر و پنیرهستند که بخش مهمی از سبد خانوار را تشکیل می دهند.