به گزارش اکونا پرس،

عظیم حجت عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو باخبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار مرغ زنده اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه مرغ در برخی خرده فروشی‌ها با نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود، افزود: با توجه به تاخیر عرضه مرغ در ابتدای هفته، هر کیلو مرغ در برخی نقاط با قیمت ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.

حجت با اشاره به دلایل گرانی مرغ در روز‌های اخیر در بازار بیان کرد: افزایش هزینه‌های تولید دلیل اصلی بالا رفتن قیمت تمام شده تولید و نرخ فروش مرغ در خرده فروشی هاست.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ مورد تایید ما نیست، گفت: با توجه به قیمت فروش مرغ زنده، هم اکنون هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها نباید با نرخ بالای ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه شود.

وی ادامه داد: اگر نظارت بر مواد اولیه به سبب اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی از لحاظ قیمت صورت نگیرد، نوسان قیمت مرغ در بازار استمرار خواهد یافت.

حجت با انتقاد از این مسئله که در یک ماه اخیر  نهاده‌های دامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار مرغداران قرار نگرفت، اظهار کرد: اگرچه مقدار محدودی نهاده دامی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار مرغداران قرار می‌گرفت، اما همان میزان بر تعادل بازار داخل موثر بود چرا که حضور کمرنگ بخش دولتی موجب شده است تا قیمت‌ها بی رویه در بازار افزایش یابد.

این مقام مسئول در پایان درباره تاثیر عرضه مرغ منجمد بر تنظیم بازار مرغ گرم، افزود: اگر عرضه مرغ منجمد هدف گذاری شده به دست خانوار برسد، بی شک می‌تواند بر کنترل قیمت در بازار تاثیر گذار باشد، اما بهره مندی شرکت‌ها و مراکز عمده طبخ غذا از توزیع مرغ‌های منجمد نمی‌تواند بر کاهش قیمت و کنترل بازار موثر باشد.

گفتنی است؛ هم اکنون نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۴۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۶۰۰ و خرده فروشی ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان است.

همچنین نرخ هر کیلو سینه با کتف ۲۰ هزار، سینه بدون کتف ۲۱ هزار و فیله مرغ ۲۳ هزار تومان است.