به گزارش اکونا پرس،

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، ازکاهش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۲۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۵۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۲ هزار و ۷۰۰ و خرده فروشی ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۲ هزار و ۷۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

یوسف‌خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۱ هزار، سینه بدون کتف ۲۲ هزار وفیله مرغ ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش تقاضا ناشی از افزایش چشمگیر قیمت و توزیع مرغ منجمد را دلیل اصلی افت ۷۰۰ تومانی قیمت مرغ از ابتدای هفته در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه نرخ کنونی مرغ در بازار قابل قبول نیست، از این رو پیش بینی می‌شود که با توزیع مرغ منجمد قیمت مرغ به ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان طی روز‌های آتی برسد.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را حداقل ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که وزیر جهاد کشاورزی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۶ هزار و ۳۵۰ و مرغ آماده به طبخ ۹ هزار و ۸۰۰ تومان می‌داند که به سبب افزایش هزینه‌های تولید، این قیمت به هیچ عنوان مورد قبول نیست.

یوسف‌خانی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلو مرغ آماده به طبخ را ۹ هزار و ۸۰۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده است، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت جوجه یکروزه و هزینه حمل و نقل، فروش هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها کمتر از ۱۲ هزار تومان به زیان تولیدکننده است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی بابیان اینکه میزان تولید مرغ همچنان کم است، افزود:  این در حالی است که با توجه به افزایش جوجه ریزی در اواسط آذر ماه پیش بینی می‌شود که از پایان ماه به دلیل افزایش عرضه وضعیت قیمت در بازار متعادل‌تر شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی مغازه داران صحبت از قحطی و کمبود عرضه مرغ طی ماه‌های آتی در بازار می‌کنند، اظهار کرد: مغازه داران درجایگاهی نیستند که چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند، چرا که به سبب افزایش جوجه ریزی در اواسط آذر ماه این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و کمبودی در عرضه مرغ طی ماه‌های آتی نخواهیم داشت.

یوسف خانی در پایان از عرضه گسترده مرغ و گوشت منجمد در بازار خبر داد و گفت: با توجه به اختلاف ۴ هزار تومانی قیمت، تقاضا برای خرید مرغ منجمد در بازار بالاست، از این رو پیش بینی می‌شود که تا پایان ماه قیمت مرغ زنده به ۸ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ به ۱۲ هزار تومان در بازار کاهش یابد.