به گزارش اکونا پرس،

فتح اله بیات  با اشاره به نامگذاری سال۱۳۹۷ به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: شعار حمایت از کالای ایرانی و تاکید بر خرید محصولات داخلی با توجه به حساسیت و موقعیت خطیر کشور در شرایط کنونی است. امروز اکثر کارگاهها، بنگاه‌ها و شرکت‌های داخلی به لحاظ اقتصادی، تولیدی و حتی واردات و صادرات با مشکل مواجه شده‌اند و قادر به تامین مواد اولیه و رقابت نیستند در نتیجه به تعدیل نیروی انسانی و کارگران روی می‌آورند.

وی ادامه داد: وقتی از کالای داخلی استفاده کنیم قطعا رونق اقتصادی به وجود می آید و در ادامه رونق اقتصادی، بازار تولید جان می‌گیرد و تولید کنندگان می‌توانند با تولید محصولات با کیفیت و رقابت پذیر و عرضه آن به بازارهای صادرات، برای کشور ارزآوری داشته باشند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی اولین گام برای خرید محصولات ایرانی را تولید جنس با کیفیت دانست و گفت: توصیه اول من به تولید کنندگان این است. اگر جنس با کیفیت و مرغوب تولید کنند که قابل رقابت باشد مردم هم از خرید آن استقبال می‌کنند.

بیات گفت: مصرف کننده داخلی وقتی از کیفیت جنس مطمئن شد و احساس کرد ارزش پول دادن را دارد به تدریج به مصرف کالای ایرانی رغبت پیدا می‌کند، ولی وقتی که حمایت از کالای داخلی در حد شعار و حرف باشد نتیجه‌ای ندارد.

وی در پایان گفت: حمایت از کالای ایرانی تنها وظیفه مصرف کننده نیست. همه اقشار جامعه اعم از کارگر و کارمند و سایر گروهها و سازمانها باید حمایت خود را نشان دهند. همچنین دستگاهها، تشکلها و اصناف و سازمانهای مربوطه باید در این زمینه نقش آفرینی و به زیر مجموعه‌های خود اعلام کنند که خرید کالای ایرانی و با کیفیت را در دستور کار قرار دهند تا تولید داخلی احیا شود.

سال ۱۳۹۷ از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و طی سالهای اخیر غالب نامگذاری‌ها با رویکرد مسایل اقتصادی و توجه به معیشت مردم بوده است.

پشتیبانی از تولید ملی به‌ منزله حمایت از اشتغال، سرمایه، کار و کارگر ایرانی است و حمایت از کالای ایرانی در جامعه تولید محور محقق می‌شود.  

نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخلی ضمن حفظ اشتغال موجود از تعطیلی کارخانه‌ها، ‌ ریزش نیروهای کار و بیکاری جلوگیری کرده و زمینه تقویت و تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند.