به گزارش اکونا پرس،

به نقل از راشاتودی، قیمت نفت از اوایل ماه اکتبر تاکنون حدود یک سوم کاهش یافته و بانک‌های آمریکایی ارزیابی‌های مجدد برای پیش‌بینی روند آتی قیمت نفت طی سال آینده انجام داده‌اند.

با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، بانک‌های بزرگ بین‌المللی اقدام به ارائه آخرین چشم‌اندازهای خود نسبت به روند آتی قیمت نفت کردند.

کف قیمت در پیش‌بینی بانک‌های بزرگ بیشتر از قیمت کنونی ۵۴ دلار برای نفت برنت و ۴۵ دلار برای نفت آمریکا خواهد بود. البته این بانک‌ها اعلام کرده‌اند که امکان دارد چشم‌انداز آنها درست از آب در نیاید چرا که طی سال آینده میلادی عوامل متعددی باعث نوسان در قیمت نفت خواهد شد که می‌تواند حتی به کاهش بیشتر قیمت نفت منجر شود.

براساس نظرسنجی ماهانه وال‌استریت ژورنال از ۱۳ بانک سرمایه‌گذاری در آمریکا ، کارشناسان این بانک‌ها نسبت به ماه قبل پیش‌بینی قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده‌اند.

این کارشناسان در نظرسنجی ماه نوامبر، قیمت ۷۷ دلاری برای نفت برنت پیش‌بینی کرده بودند اما در نظرسنجی اخیر این رقم به ۶۹ دلار کاهش یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز در گزارشی پیش‌بینی‌ نسبت به قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ را کاهش داد و قیمت هر بشکه نفت برنت و نفت آمریکا را به ترتیب ۶۱ و ۵۴ دلار ارزیابی کرد که نسبت به پیش‌بینی قبلی در ماهنوامبر هر کدام ۱۱ دلار کاهش داشته‌اند.

البته اکثر بانک‌های بزرگ آمریکا قیمت نفت بیشتری را نسبت به آژانس بین‌المللی انرژی برای سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی کرده‌اند.