به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۰۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۱ هزار و ۱۰۷ واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم وزن با ۳۰ واحد افت تا رقم ۲۷ هزار و ۹۰۵ واحدی بالا آمد.

شاخص آزاد شناور نیز هم جهت با شاخص کل هم وزن ۱۹۰ واحد کاهش را تجربه کرد و در تراز ۱۷۵ هزار و ۶۵۳ واحدی نشست. در عین حال شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۸۹ و ۷۲۵ واحد رشد کردند.

پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس جزو نمادهایی بودند که سعی کردند در جهت تقویت شاخص کل حرکت کنند. معاملات سهام هر یک از شرکت‌های یاد شده به ترتیب ۱۲۹، ۱۱۹، ۹۷ و ۷۷ واحد تاثیر مثبت روی نوسانات شاخص بازار سرمایه داشتند.

اما در عین حال معاملات سهام برخی از شرکت‌های فلزی در کنار تعدادی از بانک‌ها و معدنی‌ها به شاخص بازار سرمایه دامن زد. از جمله می‌توان به شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی جم، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی چادرملو و بانک ملت اشاره کرد. هر یک از نمادهای نامبرده به ترتیب ۱۲۷، ۱۱۱، ۹۲، ۴۹ و ۴۷ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌ها داشتند.

علی‌رغم این‌که تعدادی از شرکت‌های خودرویی روی شاخص‌های بازار تاثیر افزاینده داشتند بسیاری از نمادهای این گروه با کاهش کمتر از یک درصد در قیمت پایانی مواجه شدند. در عین حال ایران‌خودرو که چهار درصد در قیمت پایانی را تجربه کرد با صف خرید روبه‌رو شد و آن طور که تابلوی معاملات نشان می‌دهد بیش از ۹۵ درصد از خریداران این سهم افراد حقیقی بودند.

قیمت سهم‌های استخراج کانه‌های فلزی نیز امروز با کاهش کمتر از دو درصد در قیمت پایانی مواجه شد. در این گروه ۱۶ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۹ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

در گروه محصولات شیمیایی اکثریت سهم‌ها با رشد بین نیم تا دو درصد مواجه شده‌اند. البته سهم‌هایی هم بودند که با کاهش قیمت بیش از دو درصدی روبه‌رو شدند. در این گروه نیز ۵۷ میلیون سهم به ارزش ۲۷.۵ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

دیگر گروهی که در اولین روز معاملات این هفته مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفت فرآورده‌های نفتی بود. در این گروه قیمت‌ها اکثرا بیشتر از دو درصد رشد را تجربه کردند و به جز یک سهم مابقی در قیمت پایانی افزایش یافتند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۲۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار تا رقم ۱۴۲ هزار و ۴۱۴ بالا رفت.

آیفکس نیز با افت ۳.۹ واحدی روبه‌رو شد و تا رقم ۱۸۷۱ واحدی پایین رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۳۷۱ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به رقم ۸۱۸ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.