به گزارش اکونا پرس،

بهرام پارسایی  سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از  افزایش 10 میلیونی قیمت برخی خودروهای ایران خودرو ، گفت: دو هفته پیش جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشاور رییس جمهور، نمایندگان سازمان تعزیرات و بازرسی و حمایت از مصرف کننده و خودروسازان برگزار شد. در این جلسه مقرر شد کارگروهی به منظور تعیین  قیمت خودرو ، نحوه واگذاری خودروهای پیش فروش شده و... مشخص شود بنابراین این کارگروه دوشنبه(24 دی ماه) جلسه‌ای با هدف تعیین قیمت خودرو و تعیین تکلیف خودروهای پیش فروش تشکیل می دهد.

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو باید در کارگروه مذکور با حضور سازمان حمایت از تولیدکننده و سایر ارگان‌ها انجام گیرد، افزود:  شرکت‌های خودروسازی نمی‌تواند پیش از برگزاری این جلسه افزایش قیمتی داشته باشد. اگرچه افزایش قیمت خودرو به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات مودنیاز تولید و....  امری اجتناب‌ ناپذیر است اما میزان این افزایش موضوعی مورد بحث است.

ضرورت تحویل خودروهای   پیش فروش شده با قیمت‌های قرارداد

وی یادآور شد: افرادی که در پیش فروش‌ها ثبت نام کرده‌اند باید خودرو را با قیمت های قراردادی تحویل بگیرند این درحالی است که خودروسازان از تعهدات شانه خالی می کنند.

خوداظهاری روش منتخب خودرو سازان در قیمت ‌ گذاری خودرو

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه امیدوارم مسائل و مشکلاتی که در پیش فروش‌ها ایجاد شده است در جلسه نمایندگان مجلس، سازمان حمایت و تعزیرات و خوردورسازان حل شود، بیان کرد: قیمت گذاری خودرو از ابتدا تاکنون به صورت خوداظهاری بوده و در هیچ زمانی قیمت تمام شده خودرو توسط شرکت‌های خودرو ساز اعلام نشد.

دلایل گرانی خودرو   در ایران چیست؟

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت‌های خودرو در هیچ دوره‌ای راستی آزمایی نشد، اظهار کرد: از روز نخست قیمت خودرو به دلیل سوءمدیریت، شرکت‌های اقماری، به کارگیری  افراد متعدد در  در قالب هیات مدیره شرکت‌های خودروسازی، استفاده از تکنولوژی عقب مانده بسیار بالا بود.

وی با بیان اینکه در دنیا به ازای هر 80 خودرو یک کارگر وجود دارد در حالی که در ایران به ازای هر 10 خودرو یک کارگر فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: رانت‌هایی که در صنعت خودروسازی وجود دارد در افزایش قیمت خودرو بسیار موثر است؛ قطعه سازان با قاچاق قطعه وارد کردند و با تبانی با خودروسازان این قطعات را چند برابر قیمت واقعی به آنها واگذار می‌کنند که این اقدام باعث بالارفتن قیمت تمام شده خودرو نسبت به قیمت واقعی می‌شود و تاوان آن را مردم می‌دهند.

بررسی طرح "ساماندهی بازار خودرو" بازار نابسامان موجود را به ثبات می‌رساند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: بررسی طرح "ساماندهی بازار خودرو" می‌تواند تا حدود زیادی بازار نابسامان موجود را به ثبات برساند.