به گزارش اکونا پرس،

 آموزش الکترونیکی با عنوان "اصلاحات جدید قوانین پذیرش در راهبری شرکتی" از اول ژانویه ۲۰۱۹ آغاز می شود.

در نخستین دوره آموزش الکترونیکی، پنج موضوع زیر در ۴۵ دقیقه آموزش داده می شود: راهبری شرکتی سال ۲۰۱۸، انتصاب مدیران غیراجرایی مستقل (INEDs)، نقش INEDها، حضور مدیران در جلسات و سیاست های تقسیم سود، حق رای وزنی و تعهدات راهبری شرکتی ناشران. 

 

راه اندازی نهاد خدمات بین المللی در سپرده گذاری مرکزی اسپانیا

شرکت سپرده گذاری مرکزی اسپانیا، آیبرکلیر، یک مرکز خدمات تسویه و ثبت اوراق بین المللی به نام نهاد خدمات بین المللی  را در دسامبر ۲۰۱۸ راه اندازی کرد.

به این ترتیب، نهادهای مالی اسپانیا قادر خواهند بود تسویه و ثبت اوراق بهادار بین المللی را از طریق آیبرکلیر انجام دهد. آیبرکلیر به عنوان یک درگاه واحد در بازارهای بین المللی عمل خواهد کرد. در نخستین مرحله، دسترسی به بازارهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، اتریش و پرتغال برای یکپارچه شدن مورد بررسی قرار خواهند گرفت.     

 

راه اندازی درگاه داده های ESG در نزدک

درگاه داده های زیست محیطی، اجتماعی، راهبری نزدک ، یک مرکز توزیع متمرکز است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد، به این داده  ها در شرکت های پذیرفته شده دسترسی داشته باشند.

این شرکت ها، داده های زیست محیطی، اجتماعی، راهبری خود را در سامانه خاصی عرضه می کنند. درگاه داده های ESG بر اساس راهنمای گزارشگری نزدک ایجاد می شود و به عنوان پلی بین ناشران و سرمایه گذاران، با تمرکز بر انتشار ESG خدمت رسانی می کنند.

این درگاه، موجب افزایش ابتکارات ESG در نزدک مانند آتی شاخص OMXS۳۰ با تمرکز بر اصول سه گانهESG و بازار اوراق قرضه پایدار می شود.   

 

نزدک، پیشتاز در تعداد عرضه های اولیه

نزدک از ۱۸۵ عرضه اولیه عمومی و ۲۰ انتقال سهام شرکت ها بین بازارهای آمریکا در سال ۲۰۱۸ خبر داد. این بورس برای ۲۰ فصل پیاپی، با ۷۲ درصد میزان موفقیت و با افزایش پذیرش های جدید به ارزش کل ۲۷.۷ میلیارد دلار در ایالات متحده پیشتاز است. این بورس، به عنوان بازار اصلی برای شرکت های کارآفرین و آرمان گرا، هفت عرضه اولیه از بین ۱۰ عرضه بزرگ شرکت های فن آوری را به خود اختصاص داده است.   

 

عرضه های اولیه مهم در سال ۲۰۱۹

سال آینده می تواند یک سال بسیار مهم برای عرضه های اولیه عمومی مبتنی بر سرمایه مخاطره آمیز باشد.

در میان نمونه های برتر در سال های گذشته، عرضه اولیه عمومی ۱۰۰ میلیارد دلاری فیس بوک مربوط به سال ۲۰۱۲ بود. به گفته بلومبرگ، بانک ها عرضه اولیه عمومی شرکت لیفت، یک شرکت خدمات کرایه اتومبیل ، را بین ۱۸ میلیارد تا ۳۰ میلیارد دلار ارزشیابی کرده اند.

به گفته مجله وال استریت، منابعی تایید کردند که شرکت اوبر ، هم بدون تاثیرپذیری از رقیبش، شرکت لیفت، اخیرا حدود ۷۰ میلیارد دلار ارزشیابی شده است. این شرکت بین المللی حمل و نقل با بانک ها برای قیمت گذاری یک عرضه اولیه عمومی بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار مذاکراتی را انجام داده است. پینترست ، ایر بی ان بی  و اسلک، به ترتیب با ارزش فعلی ۱۲، ۱۳ و ۷ میلیارد دلار، هر کدام با اهداف و مسیرهای مشخص، در زمره نامزدهایی برای عرضه های اولیه شرکت های فن آوری در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته اند.