باید بدانید اگر راه و چاه خرید آپارتمان در تهران و آپارتمان فروشی را بلد باشید و بتوانید از روش‌های جدید و آنلاین به خوبی بهره بگیرید، خواهید توانست ساده‌تر از همیشه از قیمت مسکن آگاه شوید و با بهترین قیمت خانه و آپارتمان بخرید یا اجاره کنید. تنها تفاوت ایجاد شده البته جستجو برای خرید خانه و آپارتمان است که اکنون هوشمند شده و تنها کافی است نسبت به این راه و روش ها آگاهی داشته باشید و شما هم بتوانید به خوبی از این راه‌ها استفاده کنید تا با کمترین بودجه در تهران، با صرف کمترین زمان ممکن و سرعت بخشیدن به کارها و همچنین در منطقه‌ای که می‌خواهید صاحب خانه شوید.

انتخاب محله مورد نظر برای خرید خانه

وقتی که تصمیم به خرید خانه یا خرید آپارتمان در تهران می‌گیریم پیش از هر چیز باید مشخص کنیم که ترجیح می دهیم آپارتمان انتخابی ما در کدام منطقه شهر تهران باشد. مطمئنا شما باید در انتخاب منطقه به دسترسی‌های وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی و... خوب دقت کنید تا رفت و آمدتان با مشکل مواجه نشود. توجه به محل قرار گیری خدمات عمومی همچون بازارهای میوه و تره بار، لوازم منزل، دفاتر پست و بسیاری موارد دیگر نیز در انتخاب محله برای خرید خانه در تهران اهمیت خاصی دارد. شاید همه این موارد در محله انتخابی شما نباشد اما نزدیک بودن به تعداد قابل توجهی از ارائه دهندگان خدمات عمومی و فاصله کم و رفت و آمد آسان عامل تاثیرگذاری در انتخاب محله است.

بررسی حدودی قیمت خانه در محله

پس از بررسی شرایط عمومی در انتخاب محله مورد نظر برای خرید آپارتمان در تهران نوبت به بررسی‌های مهمتر و تاثیرگذارتر می‌رسد؛ شما باید بدانید قیمت متوسط در محله مورد نظرتان چقدر است، رشد قیمت در این محله چگونه بوده است و این قیمت متوسط چقدر با قیمت دیگر مناطق تهران تفاوت دارد. شاید پیش خود بیندیشید که به دست آوردن این اطلاعات محال است و یا آنقدری زمانبر است که ارزش ندارد. اما باید بدانید تنها کافی است سراغ سامانه هوشمند جستجوی املاک کیلید بروید. در وبسایت Kilid.com شما به‌راحتی می‌توانید قیمت خانه‌ها در محله‌های مختلف تهران را ببینید و باهم مقایسه کنید.

داده‌ها در سامانه کیلید اطاعات جامع‌تری نیز به شما می‌دهند. متوسط قیمت خانه‌ها در یک منطقه شاید به تنهایی جوابگو نباشد؛ زیرا قیمت‌ها مطمئنا بر اساس سال ساخت، متراژ و عوامل تاثیرگذار دیگری تغییرات قابل توجهی دارد. در چنین شرایطی شاخص کیلید با جای دادن عوامل مختلف در دل خود، به مراتب از میانگین قیمت دقیق‌تر است و دید نزدیک به واقعیت به افراد می‌دهد مواردی همچون سن بنا، متراژ و ... به خوبی در اندازه‌گیری این شاخص لحاظ شده است.

چک کردن خانه‌های مشابه

معمولا وقتی حدود قیمت و محله مورد نظر مشخص شد زمان بررسی گزینه‌های نهایی می‌رسد. بررسی چند گزینه و بازدید از خانه‌های مختلف در طول روز فرآیندی بسیار زمانبر است. کیلید به شما امکان می‌دهد تا تمامی این کارها را در زمانی کم به سرانجام برسانید. همکاری کیلید با آژانس‌ها و مالکان مختلف باعث شده تا بانک اطلاعاتی قابل توجهی از املاک داشته باشد، چه برای رهن و اجاره آپارتمان به کیلید مراجعه کنید و چه برای خرید خانه، گزینه‌های بسیاری پیش روی شما قرار می‌گیرد. سیستم هوشمند کیلید به گونه‌ای عمل می‌کند که با انتخاب هر کدام از املاک اطلاعات جامع و کاملی از آن ملک در اختیار شما قرار می‌گیرد و املاک مشابه نیز به شما پیشنهاد داده می‌شود. بدین ترتیب در زمانی کوتاه می‌توانید خانه‌های بسیاری را به طور کامل بررسی کنید و در صورت تایید نهایی برای بازدید از ملک رهسپار شوید.

بررسی مشخصات کامل خانه

یکی از مشکلاتی که در مراجعه به آژانس‌های املاک برای خریداران در خرید یا اجاره خانه پیش می‌آید دریافت اطلاعات ناقص در مراجعه حضوری است؛ گاهی اطلاعات از طرف مشاوران یا مالکان به‌درستی در اختیار مراجعان قرار نمی‌گیرد و گاهی ممکن است مراجعه همزمان باعث سردرگمی شود و اطلاعات املاک فراموش شود. در کیلید تمامی املاک با اطلاعات کامل به خریداران نشان داده می‌شود و هیچ نگرانی از بابت فراموش کردن یا از دست رفتن اطلاعات وجود ندارد زیرا هر زمانی با مراجعه به سایت به اطلاعات املاک نیز دسترسی خواهید داشت. در جستجوی خانه در وبسایت کیلید هر آنچه هنگام خرید یا اجاره خانه باید بدانید پیش روی شما قرار می‌گیرد؛ اینکه آپارتمان انتخابی نوساز است یا چندسال ساخت، چند خواب دارد، متراژ آن چقدر است، چند پارکینگ دارد، آسانسور و انبار دارد یا نه، طبقه چندم است، کل ساختمان چند واحدی است، وضعیت سیستم گرمایش و سرمایش آن چگونه است، همه و همه اطلاعاتی است که پیش روی شماست و تصمیم‌گیری را برای شما ساده می‌کند.

خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در تهران

تقریبا همه موارد گفته شده بیش از هر چیز، مشکلاتی است که پیش روی ساکنان تهران قرار دارد؛ بزرگی و گستردگی شهری مثل تهران باعث شده تا نیاز به خدمات جامع و کامل جستجوی املاک بیش از پیش در این شهر احساس شود. لزوم صرفه‌جویی در بودجه و زمان برای هر فرد امروزی ضروری است و کیلید با ارائه هر چه بهتر و کامل‌تر جستجوی املاک سعی می‌کند کار را برای جستجوکنندگان خانه و آپارتمان ساده کند تا با صرف وقت و هزینه کمتر، خانه‌ای مناسب‌تر خریداری یا اجاره کنند.