به گزارش اکونا پرس،

«محمد اسلامی» در مراسم گرامیداشت آغاز چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی افزود:اساس جمهوری اسلامی و انقلاب همان تقوا و ابدی است و باید همواره خود را در پیشگاه الهی ببینیم و برای پیشبرد اهداف انقلاب جانفشانی کنیم.
اسلامی اضافه کرد: رمز پیروزی انقلاب و ماندگاری آن، وحدت کلمه، حفظ همبستگی و یکپارچگی ملی و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد امور است.
وی یادآوری کرد: دشمنان بعد پیروزی انقلاب تاکنون نقشه‌ها و طرح‌های متعددی با اجماع گسترده علیه انقلاب اجرا کردند، اما هدف امام راحل سلطه ستیزی بود و دشمن شکست خورد.
سلامی گفت: در دوره طاغوت و پذیرش سلطه؛ منابع کشور در اختیار نظام سلطه بود و سیاست‌های حاکم بر کشور بر مبنای اولویت‌ها و برنامه‌هایی بود که نظام سلطه تعیین می‌کرد و ما نقشی در آن نداشتیم و فقط مجری بودیم و اگر قرار بود سلطه پذیر باشیم هرگز به انقلاب و جانفشانی‌ها با تقدیم هزاران شهید نیازی نداشتیم، بر این اساس مرز سلطه پذیری و سلطه ستیزی باید روشن و مشخص باشد».
وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران کشوری ثروتمند با مردم هوشمند است و وقتی به خداوند توکل کنیم به منبع لایزال الهی متصل می‌شویم و کسی نمی‌تواند با او مقابله کند.
«ایران کشوری است پرجمعیت، با مردمانی بااستعداد، ذخایر طبیعی ارزشمند و ایدئولوژی با قدرت و برانگیزاننده و قدرت رهبری که اگر این کشور به فناوری‌های پیشرفته مجهز شود هیچ کس را یارای مقاومت با او نیست».