به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، روز گذشته دو نماد فلزیِ ملی مس و فولاد بیشترین نقش را در معاملات بازار سهام ایفا کردند و دو نماد معدنی پس از آن‌ها سعی کردند بیشترین تأثیر را روی معاملات بازار سهام بگذارند. اما امروز جایگاه این زوج نماد با هم عوض شد؛ به طوری که دو قلوهای معدنی گل‌گهر و چادرملو در صدر نمادهای تأثیرگذار در بورس جا گرفتند و ملی مس و فولاد رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. چهار نماد یادشده امروز تقریباً یک هفتم ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۶۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۶۶ هزار و ۳۰ واحدی بالا رفت. در عین حال شاخص کل هم وزن نیز با ۱۱۸.۵ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۰ هزار و ۲۷۱ را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور با ۲۰۱۹ واحد رشد رقم ۱۸۵ هزار و ۱۶۷ واحدی را تجربه کرد و شاخص‌های بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۶۴۶ و ۱۸۶۵ واحد رشد کردند.

دوقلوهای معدنی گل‌گهر و چادرملو امروز نیز به ترتیب ۲۴۳ و ۲۰۹ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. همچنین در ساعاتی از معاملات با صف خرید روبرو شدند.

در کنار این دو نماد فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران هرکدام ۱۶۹ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. روز گذشته گل‌گهر و چادرملو در رتبه سوم و چهارم در لیست تأثیر بر شاخص جا داشتند و فولاد مبارکه و ملی مس در جایگاه اول و دوم بودند. این دو گروه امروز جای خود را با یکدیگر عوض کردند.

امروز در گروه کانه‌های فلزی تمام سهم‌ها با رشد قیمتی تا ۴.۵ درصد مواجه بودند. اما در گروه فلزات اساسی که روز گذشته یک‌دست سبزرنگ بود، امروز تقریباً نیمی از سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند. اما در گروه محصولات شیمیایی روند قیمت بیشتر سهم‌ها با کاهش مواجه شد. در حالی که تعدادی از آنها افت چندانی را شاهد بودند.

در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز همچنان بانک ملت با رشد قیمت مواجه شد و به قیمت پایانی ۲۴۶ تومان رسید. بانک تجارت و بانک صادرات نیز به ترتیب با ۱.۵ و ۰.۰۸ درصد افزایش قیمت روبرو بودند. در گروه مواد و محصولات دارویی نیز روند قیمت سهم‌ها عمدتاً کاهشی بود.

ارزش کل معاملات نسبت به روز گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و این عدد به ۶۹۹ میلیارد تومان رسید. این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز ۲۳.۸ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰۵۲ واحدی رسید. ارزش معاملات فرا بورس ایران ۴۶۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات به رقم ۷۸۸ میلیون سهم و اوراق مالی دست یافت.