به گزارش اکونا پرس،

رحیم زارع با اشاره به پرداخت وام ازدواج 15 میلیون تومانی که از ابتدای سال از سوی بانک ها انجام نشده است، گفت: در روزهای پایانی سال 96، بودجه سال 97 از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ شده است.

به گزارش خانه ملت،  عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد هنوز بندهای قانون بودجه سال 97 و آیین نامه های مورد نیاز آن آماده و ابلاغ نشده است، اما به هر ترتیبی باید قانون بودجه و بند مرتبط به وام ازدواج اجرایی شود.

نماینده مردم آباده در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه پرداخت وام ازدواج 15 میلیون حتما اجرایی می شود، گفت: کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و کمیسیون اقتصادی، نظارت 100 درصدی و کامل بر نحوه اجرای قانون بودجه دارندو هر نهادی از این امر تخطی کند باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به روند اجرای وام ازدواج توضیح داد: بعد از ابلاغ قانون توسط رئیس مجلس، باید آیین نامه های بودجه تنظیم، به بانک مرکزی ابلاغ و دستورالعمل اجرایی وام به شعب بانکی اعلام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تا پایان فروردین کار اداری وام ازدواج به طول می انجامد، گفت: کار اداری اجرای این قانونی زمان می برد، اما هر نهادی به سهم خود طبق قانون مکلف به اجرای آن است.