به گزارش اکونا پرس،

نادر قاضی‌پور  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ضرورت توجه مسئولان اجرایی به کنترل  قیمت مواد غذایی  در آستانه فرارسیدن ماه رمضان، گفت:  در روزهای نخست سال، سیل مانع انتقال پیاز استان‌های جنوبی کشور به سایر استان‌ها شد در نتیجه در ایام عید گرانی پیاز رقم خورد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: با فروکش کردن سیل و خشک شدن مزارع قیمت پیاز و بسیاری از اقلام کشاورزی کاهش پیدا می‌کند چراکه عرضه کالا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کمبود کنجاله سویا باعث گرانی مرغ در روزهای نخست  سال شد، اظهار کرد: برای جلوگیری از گرانی این کالا در ماه رمضان، وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه مدون و مشخصی برای واردات ذرت و کنجاله داشته باشد این در حالی است که این وزارتخانه برای نوروز مکانیزم مناسبی برای تامین کالاهای اساسی مردم به کار نگرفت در نتیجه به دلیل  سهل‌انگاری این وزارتخانه مردم به دردسر افتادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: واردات کنجاله سویا و ترخیص آنها در اختیار افراد خاصی است و همین موضوع موجب گرانی مرغ شد. در صورتی که سویا و ذرت برای تولید مرغ به میزان کافی تامین شود قیمت این کالا در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آشفتگی بازار مواد غذایی باید هرچه سریعتر ساماندهی شود، گفت: علیرغم اینکه با فروکش کردن سیل، کشاورزان استان‌های جنوبی پیاز خود را برداشت و به سراسر کشور ارسال می‌کنند و قیمت اقلام کشاورزی کاهش پیدا می‌کند اما وزارتخانه‌های ذیربط نیز باید تمام توان، تلاش خود را برای ساماندهی قیمت‌ها و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز ماه رمضان به کار گیرند.