به گزارش اکونا پرس،

 محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه سومین نشست شورای راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی گفت: کل صادرات کشور حدود ۲۰۳۹ میلیارد دلار ثبت شده است که سهم قبل از انقلاب  حدود ۱۶۲ میلیارد دلار بوده و صادرات بعد از انقلاب اسلامی، به یک هزار و ۸۷۰ میلیارد دلار رسیده است، این امر نشان می‌دهد که ۹۲ درصد از مجموع صادرات کل کشور،  بعد از انقلاب محقق شده است.

مودودی افزود: چنانچه در این سال‌ها ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش صادرات را برای توسعه صادرات اختصاص می‌ دادیم، این رقم رشد بیشتری پیدا می‌کرد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: سهم صادرات نفت و گاز در ۴۰ سال گذشته حدود ۱۵۰۳ هزار و ۵۹۰ میلیارد دلار بوده است.

وی گفت: صادرات در بخش پتروشیمی ۱۳۸ هزار میلیارد دلار، صادرات کالا ۲۳۷ هزار و ۷۲۷ میلیارد دلار و صادرات خدمات ۱۶۹ هزار و ۶۱۰ میلیارد دلار بوده است.

به گفته این مقام مسئول، سال گذشته با توجه به صادرات ۴۴.۳ میلیارد دلاری و واردات ۴۲.۶ میلیارد دلاری، تراز تجاری کشور به ۱.۷ میلیارد دلار رسید.

مودودی ادامه داد: سال ۹۷ تعداد ۶ هزار و ۴۴۷ صادرکننده جدید حقیقی و حقوقی ظهور کردند که این افراد در مجموع ۵،۴ میلیارد دلار صادرات انجام داده اند.