به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از شین هوا، شاخص مدیران تأمین آمریکا با ۰.۶ درصد کاهش به ۵۵.۵ واحد در ماه آوریل رسیده است که بیش‌ترین افت این شاخص از ماه اوت سال ۲۰۱۷ تاکنون محسوب می‌شود. این خبر باعث شد دلار در آخرین روز از معاملات هفتگی بازارهای ارزی با وجود آمار خوب اشتغال در برابر بسیاری از همتایان خود عقب نشیند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۹۷.۵۲۰۸ واحد رسید. هر یورو در معاملات بازار نیویورک از ۱.۱۱۷۵ دلار روز گذشته به ۱.۱۱۹۴ دلار رسید تا بار دیگر در آستانه فتح کانال ۱.۱۲ دلاری قرار گیرد. پوند انگلیس نیز که روز گذشته به ازای ۱.۳۰۲۷ دلار معامله می‌شد با جهشی بزرگ خود را به ۱.۳۱۶۴ دلار رساند.

با افزایش رشد تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو منطقه یورو به ۰.۴ درصد در سه ماهه نخست امسال که ۲ برابر مدت مشابه پایان سال گذشته است، ارزش یورو در برابر دلار رو به تقویت رفته است. انتظار می‌رود تورم آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی رفته رفته به دو درصد نزدیک شود و این امر در صورت تحقق، دست بانک مرکزی اروپا برای سیاست‌های پولی منعطف‌تر را باز خواهد گذاشت.

دلار در برابر ارزهای آسیایی نیز عملکردی ضعیف داشت به گونه‌ای که از ۱۱۱.۴۹ ین به ۱۱۱.۰۹ ین کاهش یافت و هر دلار به ازای ۶.۷۳۴ یوان مبادله شد. در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۲۴۱ دلار استرالیا، ۱.۳۴۳۱ دلار کانادا، ۱.۰۱۶۷ فرانک سوئیس و ۴.۱۳۹۹ رینگت مالزی مبادله شد.