به گزارش اکونا پرس،

هادی تیزهوش در نشست توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان و روسیه که در محل اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران با روسیه بحثی تاریخی بوده و از قرن ۱۹ شروع شده است، اظهار کرد: از سال میلادی2010 آمار و ارقام در بحث روابط ما سیر صعودی داشت اما بعد از آن کاهش داشت.

 وی اضافه کرد:۳۵۰ میلیون دلار صادرات ما به روسیه است که امیدواریم این صادرات افزایش یابد.

نائب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به افتتاح سرای تجاری که با کمک اتاق ایران در روسیه افتتاح شد، بیان کرد: این سرای تجاری صد سال بعد از بسته شدن سرای قبلی در آستارا خان که مرکز ورود و خروج کالا در روسیه است، بازگشایی شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۴ اتاق بازرگانی از جمله اتاق لرستان در سرای تجاری ایران در آستاراخان روسیه مستقر هستند و هدف ما از افتتاح این سرا فقط ارتباط بین خریدار و فروشنده است.

تیزهوش در بخشی دیگران از سخنان خود گفت: روسیه در بحث ویزا سخت‌گیر است و امیدواریم در بحث ویزای تجاری با ایران این سخت‌گیری را کمتر کند.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که اجلاس اتاق‌های منطقه دریای خزر در خرم‌آباد برگزار شود.

وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های مهمی که در ارتباط تجاری و روابط اقتصادی با روسیه مطرح بوده، حمل و نقل است، تصریح کرد: در ایام یخبندان با مشکلات زیادی در این خصوص‌ مواجه هستیم و این درحالیست که اتاق ایران برنامه دارد تا یکی دو ماه آینده از طریق راه‌آهن آذربایجان با کمترین هزینه‌، کالاها را به روسیه صادر کنیم.