به گزارش اکونا پرس،

اکنون قیمتی که از سوی بانک‌ها برای اعمال نرخ در صرافی‌ها به صورت رسمی بیان شده است، دلار ۴۲۲۱ تومانی و یورو ۵۱۹۹ تومانی است که در واقع دلار همان نرخ ۴۲۰۰ تومان را دارد. همچنین از سوی دولت اعلام شده که خرید و فروش دلار با قیمت بیش از 4200 تومان قاچاق محسوب می شود و با خریداران و فروشندگان آن برخورد خواهد شد؛ در حالی که طبق مشاهدات خبرنگار ایسنا، امروز دلار به  قیمت 5200 تومان در بازار تبریز توسط دلالان خرید و فروش می شد.

پس از اجرای سیاست تک نرخی در بازار ارز، برای مشاهده واکنش بازار طلای تبریز به این موضوع برای تهیه گزارش به بازار طلا تبریز رفتیم و گفت‌وگو با طلافروشان نشان می‌داد هم‌چنان بازار در رکود به سر می‌برد و خرید و فروشی در بازار وجود ندارد.

طبق گفته فروشندگان، صبح امروز سکه و طلا در بازار تبریز با کاهش قیمت مواجه شده  و تا زمانی که نرخ دلار به ثبات و قیمت واقعی نرسد قیمت طلا و سکه نیز در نوسان خواهد بود.  

برخی طلافروشان مدعی هستند که الاکلنگ بازی قیمت طلا و ارز باعث شده بازار طلا در تبریز سست باشد و  خرید و فروش نیز بسیار محدود شود، به طوری‌که حتی خود طلافروشان نیز از این وضع متضرر شده‌اند.