به گزارش اکونا پرس،

از ابتدای امسال تاکنون در مدت ۵۱ روز معاملاتی تعداد ۲۳۵ میلیارد و ۳۳۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۳۸ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال در ۱۵ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۲۹۰ دفعه مورد در بورس اوراق بهادار معامله قرار گرفته است.

همچنین بررسی معاملات بازار سهام به تفکیک بازار نشان می‌دهد در این مدت ۱۶۶ میلیارد و ۷۴ میلیون سهم به ارزش ۳۶۸ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال در ۸ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۲۴۱ نوبت در بازار اول؛ ۶۶ میلیارد و ۳۹۳ میلیون سهم به ارزش ۲۳۰ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال در ۷ میلیون و ۵۵ هزار و ۴۲ نوبت در بازار دوم؛ ۷ میلیارد و ۷ میلیون برگه به ارزش ۷ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال در هزار و ۴ هزار و ۸۴۱ نوبت در بازار بدهی، ۲۱ میلیون و ۱۹ هزار قرارداد به ارزش ۳۱۵ میلیارد ریال در ۱۶ هزار و ۶۳۴ نوبت در بازار مشتقه و ۲ میلیارد و ۸۴۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش ۳۱ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در ۱۱۱ هزار و ۵۳۲ نوبت مورد معامله قرار گرفته است.

شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع ۱۷۸ هزار و ۶۵۹ واحد آغاز کرده است تاکنون با ۵۴ هزار و ۶۹۴و احد افزایش معادل ۳۰.۶ درصد رشد را به ثبت رسانده و به ارتفاع ۲۳۳ هزار و ۳۵۳و احد رسیده است. شاخص بازار اول نیز در این مدت با ۳۹ هزار و ۷۲و احد رشد و شاخص بازار دوم با ۱۱۴ هزار و ۵۰۹و احد افزایش مواجه شده‌اند.