به گزارش اکونا پرس،

وحید منایی گفت:قیمت خودرو براساس وضعیت عرضه و تقاضا بوده است و با توجه به تصمیمات گرفته شده در کمیته خودرو برای مدیریت عرضه و تقاضا ،شرکت های عرضه کننده اقدام به ایفای تعهدات معوق کرده اند.

منایی با بیان اقدامات انجام شده از جمله جلوگیری از پیش فروش خودروهای جدید،تکمیل خودروهای ناقص تولیدی و تحویل آن به خریداران افزود: با همکاری قطعه سازان داخلی و ترخیص بخشی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک ها باعث پوشش بخشی از تقاضای خریداران شده ایم.

وی همچنین گفت: مدیریت بر تقاضای کاذب با محدودیت در خرید یک خودرو برای یک شماره ملی و نیز کاهش نرخ ارز و کم شدن جو روانی حاکم بر بازار،قیمت خودرو روند کاهشی را در پیش گرفته است.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: کاهش سرعت جابه جایی نقدینگی های سرگردان که باعث کاهش شکاف عرضه و تقاضا خودرو و در نتیجه کاهش قیمت ها شده است.

وحید منایی با اشاره به تغییرات خودرو توسط کارخانه با هدف حفظ حقوق مصرف کنندگان خودرو با رعایت ضوابط و مقررات قیمت گذاری افزود :این در حالی ست که حفظ وضعیت عرضه خودرو و افزایش سطح تولیدات شرکت ها و تکمیل خودروهای ناقص موجود در انبار به بازار در ماه های آینده منجر به افزایش عرضه خودرو خواهد شد.