به گزارش اکونا پرس،

 

به گزارش خبرنگار اکونا پرس ، شاپور محمدی طی سخنان خود در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف برقراری ارتباط بیشتر بین فعالان بازار سرمایه و نهادهای مالی برگزار شده است.

محمدی افزود: مهمترین هدف این نمایشگاه فرهنگسازی و ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری است. 

در این دوره بیش از 390 شرکت اعم از بانک ها، بیمه ها ، شرکت های تامین سرمایه، کارگزاری ها و شرکت های سرمایه گذاری حضور دارند. در طول برگزاری فاینکس 2018، برنامه های آموزشی متعدد کارگاه های آموزشی مختلف برگزار خواهد شد و راه اندازی سامانه اسمارت یکی از برنامه های امسال این نمایشگاه خواهد بود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه بازار سرمایه افتاد، بطوریکه بازده بازار سرمایه 25 درصد بود و حجم معاملات نیز از 195هزار میلیارد تومان به 247 هزار میلیارد تومان رسید. 

رییس سازمان بورس عنوان کرد: بحث راه اندازی سامانه اسمارت و بازگشایی نمادهای متوقف که حدود 70 نماد بود از دیگر اقدامات سال گذشته بود تا تعداد نمادهای متوقف به 15 نماد کاهش یابد.

وی در ادامه درخصوص بازگشایی نماد های وب و کنتورسازی گفت : در  نماد معاملاتی "های وب"،  نیاز به ارایه تعدیلات می باشد که بزودی با ارایه تعدیلات مورد نیاز توسط مدیران شرکت در صورت های مالی، این نماد بازگشایی خواهد شد. در نماد کنتورسازی هم سهام 4000 سهامدار خریداری شده است.

سخنگوی سازمان بورس تاکید کرد: امسال حجم مبنا و دامنه نوسان بازنگری خواهد شد تا نقدشوندگی بازار افزایش یابد و امیدواریم دامنه نوسان پویا جایگزین دامنه نوسان و حجم مبنای فعلی شود. 

وی تاکید کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی در تلاش هستیم از طریق کاهش نرخ تامین مالی و کاهش نرخ اوراق،  به تامین مالی ارزان تر شرکت ها کمک کنیم.