به گزارش اکونا پرس،

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، روند قیمت گذاری بازار مسکن را نزولی ارزیابی کرد و گفت: در شرایط کنونی هر ماه شاهد کاهش قیمت مسکن در استان ها و شهرها مختلف هستیم و به نظر من مهم ترین عامل این مسئله، کاهش نرخ ارز است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازار مسکن در شرایط کنونی با رکود تورمی سنگینی روبه رو است که عملا این موضوع موجب کاهش حدود 60 درصدی معاملات بازار ملک شده است.

وی گفت: وجود رکود در بازار مسکن، مالکان و فروشندگان را ترغیب به پایین آوردن قیمت های پیشنهادی کرده است، از طرف دیگر خریداران نیز رغبتی برای خرید مسکن جدید ندارند.

بهادری ادامه داد: قطعا زمانی که نرخ ارز روند کاهشی به خود می گیرد، بعد از گذشت چندین ماه، آثار این مسئله در بازارهای دیگر نیز مشهود خواهد شد، از این رو ثبات چند ماهه بازار ارز موجب شده که امروز قیمت مسکن کاهش یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: به نظر من بازار مسکن در ماه های آتی شاهد کاهش قابل قبولی در قیمت ها خواهد بود که این مسئله راه را برای رونق گرفتن بازار باز خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: قطعا بهبود وضعیت بازار مسکن به صورت دائمی، در گرو تولید گسترده مسکن خواهد بود، از این رو تا زمانی که دولت و وزارت راه و شهرسازی اقدام به مسکن سازی نکند، باید شاهد بروز تلاطمات بازار مسکن باشیم.