به گزارش اکونا پرس،

 امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۵۴۷ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۴ هزار و ۴۴۵ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز با ۵۱۸ واحد افزایش تا رقم ۶۲ هزار و ۱۶ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۳۹۶  واحد افزایش تا رقم ۲۸۲ هزار و ۷۷۲ واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۹۳۵ و ۳۹۸۸ واحد رشد کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران و پالایش نفت تبریز هر کدام به ترتیب ۲۱۱، ۱۵۵، ۱۳۵و  ۱۲۹ واحد تأثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشتند. در عین حال در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری ملی ایران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش هر کدام به ترتیب ۸۸، ۴۸، ۴۰ و ۳۲ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

گروه محصولات شیمیایی امروز نیز با ارزش معاملات ۱۲۴ میلیارد تومان باز هم بیشترین ارزش را به خود اختصاص داد و حجم معاملاتش به ۱۴۱ میلیون سهم رسید.

در گروه فراورده‌های نفتی حجم معاملات تا رقم ۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت و ارزش معاملات به رقم ۵۵ میلیارد تومان رسید.

همچنین در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری ارزش معاملات به ۵۳ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از معامله ۶۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

بیشتر سهم‌ها را در این گروه کمتر از دو درصد نوسان قیمت داشتند.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثبت به ۲۳۰ و تعداد نمادهای منفی به ۱۱۱ رسید، همچنین در فرابورس ایران تعداد نمادهای مثبت به ۱۴۳ و تعداد نمادهای منفی به ۴۶ رسید.

ارزش معاملات کل بورس تهران تا رقم ۹۱۱ میلیارد تومان بالا رفت. حجم این معاملات رقم ۲.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. تعداد معاملات این بازار به رقم ۲۵۹ هزار و ۷۸ دست یافت.

آفکس نیز با ۴۸ واحد رشد به رقم ۳۳۷۴ دست یافت و ارزش معاملات فرابورس ایران عدد ۷۱۷ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

منبع: ایسنا