به گزارش اکونا پرس،

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره تثبیت نرخ دلار، گفت:سیاست‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های بانک مرکزی و به ویژه آقای همتی نه تنها در ماه‌های اخیر باعث ثبات در بازار نرخ ارز شد بلکه قیمت دلار در سراشیبی کاهش نیز قرار گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: همان‌گونه که در دوره‌ای که قیمت دلار افزایش افسار گسیخته داشت، انتقادهایی بسیاری به عملکرد بانک مرکزی وارد شد در حال حاضر نیز که با برنامه ریزی مناسب و کارآمد، بازار ارز به ثبات رسیده باید از زحمات و تلاش‌های مسئولان تشکر کرد.

وی بیان کرد: علیرغم اینکه پیچ تحریم ها توسط ترامپ هر روز سفت‌تر می‌شود و انتظار می‌رود نرخ دلار افزایش یابد اما خوشبختانه قیمت ارز تحت کنترل بانک مرکزی است و حتی در برخی دوره‌ها شاهد کاهش نرخ آن نیز هستیم.

جعفرزاده اظهار کرد: کاهش نرخ دلار در ماه‌های اخیر نشان داد که قدرتی بالاتر از قدرت خزانه‌داری آمریکا بازار ارز ایران را کنترل می‌کند و این قدرت سیستم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدامات کارشناسان بانک مرکزی برای ثبات در بازار ارز، اضافه کرد: اگرچه نرخ ارز در ماه‌های اخیر به ثبات نسبی رسیده اما باید به این نکته نیز توجه کرد که محاسبه نرخ دلار فرمولی دارد و براساس این فرمول، در بدبینانه ترین محاسبات و معادلات بالاترین نرخ ارز باید حدود ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد و حتی قیمت آن به 9 هزار تومان نیز نمی‌رسد.