به گزارش اکونا پرس،
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید مسکن و افتتاح پروژه‌های اقتصادی استان تهران با بیان اینکه برای رونق بخشیدن به نهضت خانه سازی طرح ملی تولید مسکن را در دستور کار قرار دادیم، گفت: مسکن یکی از برنامه‌هایی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بوده است و به صورت مستمر از جانب این ۲ بخش دنبال می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تولید مسکن برای جامعهِ هدف را در کشور به یک جریان پایدار تبدیل کرده ایم، گفت: سعی کرده‌ایم امید به خانه دار شدن را در شهر‌های بزرگ مانند تهران با طرح اقدام ملی مسکن به زیر ۱۰ سال و در سایر شهر‌ها به زیر ۳ سال برسانیم و دغدغه مردم را برای خانه دار شدن کاهش دهیم.

اسلامی با برنامه‌های تولید پایدار مسکن اعتماد سازی را به ۲ طریق ایجاد کرده ایم که عبارت است از اعتماد سازی بین  دولت و سازندگان و اعتماسازی بین مردم و سازندگان، به طوری که با ساخت خانه‌های با کیفیت و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی نهضت خانه سازی را دنبال خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز عملیات اجرایی ۱۱۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی کلید می‌خورد گفت: سعی کرده‌ایم تمامی نقاط این واحد‌ها به دقت انتخاب شود و از لحاظ برخورداری تاسیسات مشکلی نداشته باشد.سعی کرده‌ایم تمام نیاز متقاضیان و جامعه هدف در این مناطق تامین شود.

او گفت: با آغاز عملیات اجرایی این ۱۲۰ هزار واحد تا کنون ۱۶۷ هزار واحد از طرح اقدام ملی به عملیات اجرایی رسیده و ما امروز در ۵ استان ساخت این واحد‌ها را کلید می‌زنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حجم سرمایه گذاری در این پروژه‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان است و تا کنون برای ۱۳۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در حوزه ساختمان ایجاد کرده است.

اسلامی با اشاره به اینکه سعی کرده‌ایم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم تسهیلات و منابع لازم را برای ساخت مسکن تا سقف ۲۰ درصد برسانیم گفت: این تسهیلات در حوزه ساخت مسکن امسال و سال آینده پرداخت می‌شود و سازندگان می‌توانند برای ساخت این پروژه‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکل مواجه نشوند و تمامی این واحد‌ها در این بخش از تضامین بالایی برخوردار هستند و همراهی سازمان‌های مالی در پشتیبانی از منابع مالی این پروژه‌ها بسیار موثر بوده است.

او با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام هم ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور را اجرا کرده است، گفت: امروز مقدمات اجرایی ۶ هزار ۵۰۰ واحد را آغاز کرده ایم که این  واحد‌ها هم بخشی از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی  هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی تفاهم نامه‌ای که با بانک مسکن منعقد کرده‌ایم طرح اتصال متقاضیان صندوق پس انداز مسکن یکم را به طرح اقدام ملی در دستور کار قرار داده‌ایم گفت: متقاضیان که تسهیلات خرید مسکن را دریافت می‌کنند می‌توانند در طرح اقدام ملی هم مشارکت کنند و از محل صندوق پس انداز یکم در اجرای این طرح‌ها مشارکت کنند.

اسلامی گفت: در اجرای این طرح‌های مشارکتی سعی کرده‌ایم همزمان فضا‌های مکمل ایزجمله بازارچه، سینما مراکز فرهنگی و اجتماعی را هم در دستور کار قرار دهیم و تمامی تاسیسات زیربنایی را در اجرای این واحد‌ها تامین کنیم.ساخت یک واحد مسکونی با کیفیت اصلی‌ترین اولویت ما در اجرای این پروژه‌ها است.