به گزارش اکونا پرس،

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی براینکه برخی از  محصولات لوازم خانگی داخلی است، اما با برند خارجی توزیع می‌شود، گفت: فروش محصولات با نام برندهای خارجی نوعی کم فروشی و خیانت است چراکه با این عمل، خریدار فریب می‌خورد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با اقدامات مناسب به دنبال برندسازی بود، افزود: در صورتی که لوازم خانگی ایرانی با قیمت‌ و کیفیت‌ مناسب در بازار به فروش رسد، خریدار پس از یک بار استفاده، به این محصولات اعتماد کرده و در خریدهای بعدی خود نیز به دنبال برند ایرانی است.

وی با بیان اینکه کیفیت، قیمت کالاها را تعیین می‌کند نه برند آن، اظهار کرد: نمی‌توان با نام یک برند معروف محصولی بی کیفیت را به بازار عرضه کرد و صرفا به دلیل وجود عنوان برند، انتظار فروش بیشتر را داشت، حتی کالاهای چینی نیز کیفیت‌های متفاوتی دارند و متناسب با کیفیت قیمت‌گذاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه کالای ایرانی باید با برند ایرانی به بازار عرضه شوند، اظهار کرد: اگر تولیدکننده‌های داخلی به دنبال افزایش کیفیت محصولات باشند، برندهای ایرانی جهانی شده و از آن استقبال بسیاری می‌شود، همان گونه که در گذشته کالای چینی مورد استقبال نبود اما هم اکنون بازارهای اروپایی را تسخیر کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره علت گرانی لوازم خانگی در یک سال اخیر، اضافه کرد: بخشی از مواد اولیه موردنیاز تولید لوازم خانگی وارداتی است و عوارض اخذ شده برای واردات این مواد در گرانی این محصولات موثر است حال آنکه افرادی به راحتی لوازم خانگی را قاچاق می‌کنند و از پرداخت عوارض معاف هستند و می‌توانند سودهای کلان به دست آوردند.