به گزارش اکونا پرس،

عباس تابش گفت: در 9 ماهه امسال ۳۴۶ هزار و ۶۲۵ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و 2 میلیون و ۷۱۲ هزار و 723 مورد در سایر حوزه ها انجام شده است.

وی افزود: در این مدت برای 7 هزار و 732 مورد کشف کالای قاچاق و ۲۷۳ هزار و ۱۲۳ مورد در سایر حوزه ها تخلف محرز و تشکیل پرونده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 47.36 درصدی مواجه شده است.

تابش اضافه کرد: در ۹ ماهه امسال ارزش ریالی پرونده‌های متشکله بالغ در ۵۳ هزار میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال بوده است که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 52.35 درصدی داشته ایم.

معاون وزیر صمت گفت: حدود ۴۰۰۰ بازرس در سازمان های صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق های اصناف استانها کنترل و نظارت بر بازار را بر عهده دارند.

تابش افزود: بیشترین شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف در ۹ ماهه سال ۹۸ در حوزه گرانفروشی، تقلب، عدم درج قیمت، کم فروشی و عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان بوده است.

وی اضافه کرد: بیشترین شکایات دریافتی بر اساس نوع کالا نیز شامل محصولات خودرویی، مواد غذایی شامل مرغ، خواروبار، میوه و سبزیجات، نان و همچنین سایر اقلام کالایی در سطح بازار بوده است.

رئیس سازمان حمایت اعلام کرد: بیشترین شکایت دریافتی بر اساس نوع خدمات نیز در این مدت شامل مشاورین املاکف پارکینگ های شهری، نرخ حمل و نقل درون شهری، تعمیرات خودروهای سبک، رستورانهای غذاخوری و همچنین سایر خدمات بوده است.

تابش در مورد آمار مقایسه ای بازرسی های انجام شده توسط بازرسان سازمان حمایت و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها، قبل و بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین گفت: در ۴۵ روز پس از اجرای این طرح، 631 هزار و 666 مورد بازرسی در سطح تولید و عرضه انجام شده که در همین راستا برای 51 هزار و 494 مورد پرونده تخلف با ارزش 4 هزار و 29 میلیون ریال تشکیل و به مرجع رسیدگی کننده ارسال شده است.

وی تصریح کرد: در این مدت همچنین بازرسی اصناف با دریافت 30 هزار و 826 مورد شکایت صنفی، به صورت نوبه ای نیز ۴۰۳ هزار و 26 مورد بازرسی انجام داده که برای 24 هزار و 299 متخلف، پرونده به ارزشی بالغ بر 415 میلیارد ریال تشکیل داده است.

رئیس سازمان حمایت خاطرنشان کرد: در مقایسه ۴۵ روزه آمار بازرسی ها در تعداد نسبت به دوره مشابه بیش از ۶۴ درصد افزایش داشته ایم و همچنین تعداد پرونده‌های متشکله با ۸۹ درصد و ارزش پرونده ها با ۴۳۶ درصد رشد مواجه بوده است.