به گزارش اکونا پرس،

محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه تغییرات انس جهانی در هفته اخیر در محدوده‌ ١۵۵٠ دلار تا ١۵۵۶ دلار بوده است، می‌توان گفت که نوسانات شش دلاری، تغییرات بسیار مختصری بوده است. در عین حال در یک هفته اخیر بیشترین تغییرات بر روی قیمت ارز وجود داشته که تأثیرگذار بر قیمت سکه نیز بوده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: این نوسان قیمت ارز سبب شد تا قیمت سکه از چهار میلیون و ٧٠٠ هزار تومان تا چهار میلیون و ٩١٠ هزار تومان افزایش پیدا کند اما در روزهای پایانی هفته و روز پنجشنبه مجدداً قیمت سکه تعدیل شد.

وی گفت: ثابت شدن قیمت‌های جهانی ناشی از کاهش تنش‌های سیاسی منطقه‌ای و جهانی بوده است؛ ضمن اینکه ارز نیز، از روز پنجشنبه هفته پیش‌تر ( ١٩ دی ماه) تا روز گذشته ( پنجشنبه)، بیشتر نوسانات افزایشی داشته است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: علاوه بر این نکته جالب اینجاست که در هفته گذشته به دلیل ایام فاطمیه، به شدت بازار داخلی در حالت رکود قرار داشته و داد و ستدها به حداقل خود رسید و تقاضا در بازار وجود نداشت. به همین دلیل همانطور که یادشد، نوسانات قیمت سکه و طلا تنها تاثیر قیمت ارز در بازار داخلی بوده است.