به گزارش اکونا پرس،

لی شوشنگ در راس هیاتی 32 نفره اقتصادی و تجاری پس از بازدید از بندر، مجتمع پتروشیمی و منطقه آزاد چابهار سه شنبه شب در جمع مدیران این مجتمع اظهار داشت: چابهار یک ظرفیت خوب برای سرمایه گذاران است.

وی با ابراز خوشحالی از سفر به چابهار و دیدار از منطقه آزاد، بندر شهید بهشتی و شهرک پتروشیمی خاطرنشان کرد: با کار و فعالیت و آماده سازی زیرساخت ها ظرف پنج تا 10 سال چابهار می تواند به توسعه برسد و مکانی مناسب برای فعالیت سرمایه گذاران باشد.

وی بیان کرد: خداوند به مردم این سرزمین بندر و دریا عطا کرده است که باید به عنوان نعمت الهی برای آبادانی و توسعه منطقه از این ظرفیت ها بنحو شایسته استفاده کنند.

رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین گفت: پس از برگشت نشست های متعددی با اعضای دولت و سرمایه گذاران کشور خود برگزار و ظرفیت های این منطقه را به آنان منتقل خواهیم کرد تا بتوانند سرمایه گذاری و حضوری فعال داشته باشند.

وی گفت: بندر، منطقه آزاد، پتروشیمی و دیگر صنایع می توانند به توسعه چابهار کمک کنند و پس از بررسی نهایی، فعالیت هایی را در حوزه پتروشیمی چابهار آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: چابهار از بهترین موقعیت، ظرفیت و فرصت برای سرمایه گذاری کشورهای مختلف از جمله چین برخوردار است.

عبدالرحیم کردی افزود: چابهار می تواند جمعیت 800 میلیونی آسیای میانه را با جمعیت 2 میلیارد نفری حوزه اقیانوس هند پیوند دهد.

وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاران مختلف از جمله کشور چین معافیت مالیاتی 20 درصدی در نظر گرفته است و چینی ها می توانند در بخش های مختلف با امنیت و آسودگی خاطر در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: چابهار نقطه ای امن برای سرمایه گذاری و سرمایه گذاران است.

مدیرعامل شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران نیز گفت: شهرک پتروشیمی چابهار در زمینی به مساحت هزار و 290 هکتار در حال ساخت است که پیش بینی شده 6 واحد گاز متانول و اوره آمونیاک در آن راه اندازی شود.

محمدرضا موثقی نیا افزود: در مجموع سه میلیارد یورو در شهرک پتروشیمی مکران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی گفت: آماده استقبال از سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری و همکاری لازم هستیم.

به گزارش ایرنا، لی شوشنگ رئیس هیات مدیره فدراسیون صنعت نفت و پتروشیمی چین (CPCIF) و هیات همراه از ظرفیت های بندری، منطقه آزاد و شهرک پتروشیمی چابهار دیدن کرده و در نشست هایی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیران سایت پتروشیمی نگین مکران فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

این هیات فردا بر اساس توافقات دولت چین و ایران در مراسم ساخت پارک پتروشیمی ایران با سرمایه گذاری چینی ها شرکت و تفاهم نامه هایی را با مسئولان کشور در تهران مبادله می کنند.

این هیات به منظور پیشبرد این تفاهم نامه ها و آشنایی بهتر با شهرک پتروشیمی مکران و بازدید از ظرفیت ها و توانمندی های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی سفری یک روزه به چابهار داشت.

شهرستان چابهار از شرق با کشور پاکستان، از جنوب با دریای عمان(مکران)، از غرب با بندر کنارک و از شمال به شهرستانهای دیگر سیستان و بلوچستان متصل است.

بندر و منطقه آزاد چابهار در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.