ممکن است این سوالات برای شما هم پیش بیاید که «آیا قیمت بلیط هواپیما برای کودکی که قرار است از اول تا آخر مدت پرواز در آغوش والدینش باشد با قیمت بلیط برای یک بزرگسال برابر است؟» یا «بهتر است برای نوزادان بلیط سیستمی بخریم یا چارتری؟» اگر قصد دارید با فرزندانتان به سفر بروید، بهتر است پیش از خرید بلیط هواپیما از علی بابا یا هر سایت دیگری با قوانین و مقررات خرید بلیط برای نوزادان و کودکان آشنا شوید. این قوانین در برخی از ایرلاین‌ها با هم متفاوت است. علاوه بر این، همراه داشتن کودک یا نوزاد در هتل نیز مشمول قوانین خاصی می‌شود. همانطور که می‌دانید هنگام رزرو هتل از علی بابا به صورت آنلاین شما باید مشخصات همه همراهانتان را وارد کنید. از آنجا که قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل برای کودکان و نوزادان با بزرگسالان فرق دارد، بهتر است پیش از اقدام به هر کاری این مطلب را بخوانید تا کمی با قوانین و نکته‌های آن آشنا شوید.

در سفرهای داخلی برای نوزادان بلیط سیستمی بخریم یا چارتر؟

بلیط هواپیمای نوزادان در پروازهای چارتری داخلی، معمولا ۱۰ درصد قیمت بلیط بزرگسال است؛ اما برخلاف بلیط‌های سیستمی بلیط کودکان ۲ تا ۱۲ سال به قیمت بلیط بزرگسال محاسبه می‌شود. هنگام خرید بلیط سیستمی برای نوزادان زیر ۲ سال که نیازی به صندلی ندارند، باید ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت بلیط را پرداخت کنید. برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال که نیاز به صندلی دارند این درصد بیشتر است. در سفرهای داخلی هزینه بلیط پرواز سیستمی برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال معمولا به صورت نیم‌بها حساب می‌شود؛ اما همانطور که گفتیم، این تخفیف در بلیط‌ لحظه آخری https://www.alibaba.ir/last-second-ticket  برای کودکان در نظر گرفته نمی‌شود؛ چون چارتر کننده صندلی‌های هواپیما را از پیش رزرو کرده و برایش فرقی نمی‌کند این صندلی‌ها توسط کودک پر می‌شود یا بزرگسال، اما این مورد در برخی موارد استثنا هم دارد.

 

10

 

خرید بلیط هواپیما برای نوزادان در سفرهای خارجی 

بسته به اینکه قصد دارید از کدام ایرلاین خرید کنید، قیمت بلیط نوزادان متفاوت خواهد بود. بیشتر ایرلاین‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد برای رزرو بلیط نوزادان زیر ۲ سال از شما دریافت می‌کنند که بخش عمده آن هزینه بیمه نوزاد شماست. 

کودکان ۲ تا ۱۲ سال هم مشمول تخفیف ۵۰ درصدی می‌شوند؛ اما همانطور که گفتیم این موارد فقط در مورد پروازهای سیستمی صدق می‌کند و در برخی موارد ممکن است استثناهایی نیز داشته باشد. 

دقت داشته باشید تعیین قیمت بلیط کودکان کاملا به شناسه نرخی بستگی دارد. ایرلاین‌های مختلف با توجه به سیاست‌های بازرگانی خود، ساعت و تاریخ پرواز و فصل کم سفر یا پرسفر شناسه‌های نرخی متفاوتی برای قیمت‌گذاری بلیط‌ها تعریف و اعمال می‌کنند. یعنی بسته به شناسه نرخی ممکن است قیمت بلیط برای کودک شما حداکثر تا ۵۰ درصد تخفیف داشته باشد. در برخی موارد که شناسه نرخی خیلی ارزان است، ممکن است قیمت بلیط کودک و بزرگسال حتی در بلیط‌های سیستمی با هم برابر شود. در پروازهای خارجی علاوه بر موارد فوق نوسانات قیمت ارز نیز روی شناسه نرخی و قیمت بلیط کودکان تاثیر می‌گذارد. از آن‌جا که متغیرهای تعیین کننده قیمت بلیط ثابت نیستند و مدام در حال تغییرند، نمی‌توان قانون مشخصی برای آن در نظر گرفت. از طرفی قوانین و روش محاسبه شناسه نرخی هم در ایرلاین‌های مختلف با هم فرق دارد؛ اما مواردی که گفته شد برای اکثر بلیط‌ها در بیشتر ایرلاین‌ها صادق است.

برای اینکه هیچ شکی باقی نماند، بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما از علی بابا ، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و پرواز مورد نظرتان را اعلام کنید تا به طور دقیق از جزییات خرید بلیط برای نوزاد یا کودکتان مطلع شوید. 

خوب است بدانید برخی ایرلاین‌ها خدمات ویژه‌ای برای نوزادان و کودکان در نظر می‌گیرند. ارائه سبد نگهداری نوزاد، اسباب بازی و بسته غذایی مخصوص کودک که با غذای بزرگسالان متفاوت است از جمله این خدمات به شمار می‌رود.

2

 

سفر با کودکان و نوزادان سختی‌ها و شیرینی‌های خاص خودش را دارد. قیمت بلیط تنها بخش کوچکی از دغدغه‌های احتمالی شما برای سفر با بچه‌هاست. نکته دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم نحوه رزرو هتل برای نوزاد یا کودک است. هنگام رزرو هتل از https://www.alibaba.ir/hotel ، پس از انتخاب شهر، تاریخ شروع و پایان اقامت در هتل و تعداد کودک و بزرگسال باید سن هر کودک را نیز وارد کنید. با فشردن دکمه جستجو لیست هتل‌ها و قیمت آن برای تعداد افرادی که انتخاب کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب هتل مورد نظر، باید مشخصات هر فرد را به صورت دقیق در بخش‌های مشخص شده وارد کنید و وارد صفحه پرداخت شوید. بلافاصله پس از پرداخت موفق هزینه هتل، تاییدیه رزرو و کد رهگیری برای شما ارسال خواهد شد. به یاد داشته باشید برخی از هتل‌ها امکانات ویژه‌ای برای سرگرمی و بازی کودکان در نظر گرفته‌اند. توجه به این موارد می‌تواند باعث شود که بیشتر از سفر خود در کنار فرزندتان لذت ببرید.