به گزارش اکونا پرس،

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  حجم  یکی از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله  ۲۳ هزار میلیارد تومان بود که ما  به مردم با ۲۰ درصد تخفیف به ارزش  ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عرضه کردیم.

وی افزود: دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله برای ۴ سهم باقی مانده دولت در  ۴ پالایشگاه به ارزش ۲۵ هزار میلیارد تومان است و صندوق سوم باقی مانده سهام دولت در فولاد مبارکه، مس، ایران خودرو و سایپا بوده که آن هم به ارزش ۶۰ تا ۶۵ هزار میلیارد تومان است  که سال گذشته آماده سازی آن‌ها را انجام  دادیم.

صالح تاکید کرد: سال گذشته برای خصوصی سازی اموال و مردمی کردن دارایی دولت  ۲۵ هزار میلیارد تومان عرضه کردیم ولی موفق به فروش نشدیم و تنها  حدود ۳ هزار میلیارد تومان از اموال دولت به فروش رفت. دولت حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان برای مولدسازی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: امروز ستاد سهام عدالت در سازمان خصوصی سازی با حضور آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری تشکیل می شود و  امکان ویرایش یک باره اطلاعات دارندگان سهام عدالت که در آزادسازی دچار مشکل شده اند، بررسی می شود.