به گزارش اکونا پرس،

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جهش تولید در حوزه صمت و مرتبطان با آن، تولیدات صادرات و صیانت از منابع ارزی و صیانت از دارایی مردم از مواردی است که باید در وزارت صمت مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

او با بیان اینکه قطعاً در حوزه وزارت صمت جدیت داریم تا از واردات بی‌مورد جلوگیری کنیم، اظهار کرد: مدیریت بازار خودرو نیز یکی دیگر از وجوه برنامه‌ها و شعار‌های وزارت صمت خواهد بود تا وضعیت فعلی را به سرعت پشت سر بگذاریم.

سرپرست وزارت صمت با اشاره به اقداماتش برای بهبود وضعیت بازار خودرو گفت: ما باید تأمین خودرو و کاهش تعهدات خودروسازان به مردم را در نظر داشته باشیم تا این تعهدات انجام شود و در عین حال تولید را هم مدیریت کنیم. همچنین برای اصلاح شیوه تولید، باید عدالت توزیعی و واقعی کردن تقاضا‌ها را به وجود آوریم تا کسانی که به دنبال کاسبی از بازار خودرو هستند کنار روند.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه تا قبل از رسیدن به عید فطر حتما بازار بهتری در بخش خودرو خواهیم داشت، تصریح کرد: اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود اثرگذار است و روش فروش فوق‌العاده را در ایام عید فطر عملی می‌کنیم.

سرپرست وزارت صمت گفت: از آغاز به عهده گرفتن سرپرستی وزارت صمت سه جلسه با خودروسازان، بخش نظارتی وزارتخانه و شورای رقابت برگزار کردیم، قطعاً باید در سال جهش تولید در نظر داشته باشیم که هر تصمیمی برای بخش خودرو می‌گیریم حتماً حمایت از تولید داخلی باشد به خصوص که اکنون دو سال است صنعت خودروسازی در ایران دستش روی شانه‌های دو شرکت خودروسازی فرانسوی و کره‌ای بود که آنها هم دوسال است ساک خود را جمع کردند و از کشور رفته اند و الان خودروسازی ما حالت استقلالی را تجربه می‌کند.

مدرس خیابانی تاکید کرد: اصلاح شیوه ثبت‌نام، فروش و تحویل را هم در بازار خودرو در نظر داریم و در این میان توجه می‌کنیم که برای ما مسجل شود کسی که برای خودرو ثبت‌نام کرده است آن را برای استفاده می‌خواهد یا به دنبال کاسبی است و به چشم سرمایه به آن می‌نگرد که با توجه به جمیع این موارد در فروش خودرو و تامین آن و کنترل توزیع، ان شاءالله حداکثر تا دو هفته آینده و در آستانه عید فطر از التهابات بازار خودرو کاسته می‌شود.

سرپرست وزارت صمت تاکید کرد: خودرو‌های صفر کیلومتر در فروش جدید بعد از سه ماه دیگر مشمول گارانتی صفر کیلومتر نمی‌شوند تا اگر کسی به نیت نگه داشتن خودرو و استفاده آتی، آن را خریداری می‌کند دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد. سازمان حمایت هم اعلام کرده که تمام پارکینگ‌ها و انبار‌ها باید موجودی خودروی خود را اعلام کنند و ممانعت از این عمل نیز مشمول تخلفات احتکار است.

مدرس خیابانی گفت: پیشنهادی هم برای اولویت قائل شدن در تحویل خودرو به متقاضیان بدون پلاک داریم تا ابتدا کسانی که تاکنون خودرویی نداشتند، تقاضای خود را دریافت کنند و سپس کسانی که چند خودرو دارند و مجدداً درخواست داده‌اند به درخواستشان رسیدگی و تحویل داده شود.