به گزارش اکونا پرس،

در بخش اول این اجلاس کارگاه های آموزشی مختلفی با حضور اساتیدی از جمله عباس کریمی، مجید خسروی، محمدعلی عباس زاده دیباور، سهراب رحیمی، محمد علی بیدار مغز تشکیل شد.

در بخش دوم، همایش با سخنرانی دکتر عباس زاده دیباور ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز اتحادیه صنف مشاوران املاک، و دکتر کاظم سلیمی مشاور عالی در امور برنامه ریزی مجموعه ها و دستگاه های اجرایی و دکتر کیا مشاور عالی کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به عنوان سخنران آموزشی و سخنرانی ایرج گلدوزیان درباره تحول تاریخی حقوق جزائی و علوم کیفری در جوامع و کشورهای اسلامی، دکتر ندیمی ادامه پیدا کرد.

در این همایش به بحث های مهمی از جمله پوشاک، رستوران ها و املاک اشاره شد که بخشی از آنها به شرح ذیل است:

وجود خلاءهایی در تولید پوشاک ایرانی

آقای سهراب رحیمی در بخش پوشاک گفت: بخش کثیری از جامعه در حوزه پوشاک را بانوان شامل می شوند که از دغدغه های اصلی بانوان شاغل در این حوزه گفته شد. متأسفانه وضعیت پوشاک در جامعه مطلوب نیست و امروزه در تولید لباس ایرانی خلاء‌هایی وجود دارد و باید متولیان نسبت به تولید پوشاک منطبق بر فرهنگ ایرانی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و مسائل فرهنگی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد، افزود: در حال حاضر فرهنگ‌سازی پوشاک مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و پشتوانه قوی برای انجام امور فرهنگی صورت نمی گیرد، بنابراین نیاز است متولیان مورد حمایت جدی مسئولان قرار بگیرند. هم اکنون طراحان متدهایی متناسب با درخواست روز جامعه بانوان ایرانی که بیشتر شامل حمایت از بانوان ایرانی و جایگزینی طراح های ایران به جای طرح هایی از سایر کشورها به ویژه ترکیه که بخش زیادی از بازار پوشاک ایران را دارد، در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه بانوان مخصوصا در حوزه طراحی و تولید پوشاک نیاز به حمایت دارند، گفت: به عنوان فعالین در این حوزه باید از خودمان شروع کنیم و بسترسازی از طراحان آغاز شود و قبل از هر چیز بانوان خصوصا در این حوزه نباید دید منفی نسبت به خود و پیشرفت خود داشته باشد، بلکه باید قابلیت های خود را بسیار فراتر از این بدانند و همیشه چارچوب های ذهنی منفی که مانع پیشرفت است را دور بریزند.

آقای بیدارمغز در خصوص چابک سازی در حوزه رستوران ها گفت: در زمینه چابک سازی در حوزه رستوران ها، می توان از ایده های مختلفی مثل ایجاد و سرویس های غذای آنلاین استفاده کرد. متاسفانه با شیوع ویروس کرونا رستوران ها ضربه زیادی دیدند که می توان پیشنهادهای متفاوتی در راستای بهبودی شرایط آنها مطرح کرد که تولید غذاهای سالم و سرو انواع نوشیدنی های مقوی از جمله آنهاست.

برای برندسازی باید هزینه کرد

دکتر کیا در ادامه این همایش با  بیان اینکه چابک سازی از سال 91 بوده است، گفت: مدیریت در لحظه و  اقدام سریع در مواجهه با تغییرات محیطی و اقتصادی  از جمله مدیریت راهبردی در راستای چابک سازی است.

وی با بیان اینکه ارزش های مشتری ملاک اصلی پیشرفت است، افزود: Pevesent کردن یک اصل اساسی برای برند سازی است، برنامه ریزی برای برندسازی باید دقیق صورت بگیرد.

کیا با اشاره به اینکه برندسازی باید از کودکی در افراد شکل بگیرد، .اظهار کرد: این دیدگاه که هرکسی دست به سینه بنشیند، بچه ی خوبی است کاملا نقطه مقابل تشویق برای برندسازی است. باید کودک یاد بگیرد خودش را معرفی و جذاب صحبت کند. او را باید اینگونه تربیت کرد تا در آینده شاهد برندسازی در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه برندسازی نیاز به هزینه کردن دارد، گفت: برای اینکه برندسازی در جامعه شکل بگیرد اشخاص باید هدف گذاری و مسیر پیشرفتشان را ترسیم کنند تا بتوانند قدم به قدم جلو روند. در این راستا برای ارائه خود و اهداف باید از طریق اینترنت مسیر برندسازی را دنبال کنند.

چابک سازی، عبور است

دکتر ندیمی در انتهای این همایش با بیان این مطلب گفت: چابک سازی عبور است اما عبور از چی؟ بداید بدانیم که اولین رقابت اشخاص با خودشان و دیروزشان دارند، در این صورت است که افراد می توانند کیفیت بهتری در زندگی خود داشته باشند.. همچنین باید رقابت خود را تحلیل کنند و سعی در پیشی گرفتن ویژگی های برتر و پر کردن خلاء های کمی و کیفی خود باشند.

وی با اشاره به اینکه انعطاف بخش مهمی از تجارت در ارتقای شغل و پیشرفت افراد است، افزود: اگر رقبا نسبت به ما قوی تر پیش می روند، تنها دلیلش نیازسنجی، وفق دادن و پرکردن نیازهای متقاضیان است و بنابر همین نیازهاست که خود را تغییر می دهند.

ندیمی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در جامعه مردم سبک زندگی خود را تغییر داده اند که لازم است به عنوان یک صاحب شغل و سرمایه در این زمان، نیازهای مردم سنجیده و سعی در ایجاد سرویس های آنلاین جهت برآورد نیازهای آنان کرد.

در انتهای این همایش از تعدادی از افراد شاخص در حوزه ی حقوق، پوشاک، املاک و رستوران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

تهیه مسکن مناسب، دغدغه صنف املاک

محمدعلی عباس زاده دیباور رییس دانشگاه اتحادیه املاک در حاشیه سومین اجلاس چابک سازی بنگاه های اقتصادی کشور به دغدغه اصلی این صنف املاک اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که در بدنه صنف مشاوران املاک شرایطی ایجاد کنیم تا ضمن دستیابی به رونق، جلوی تلاطمات قیمتی را بگیریم؛ چراکه بخش مسکن به عنوان یک حوزه پیشرو ۳۰ درصد اقتصاد کشور را در بر می‌گیرد و یک بازار مولد و اشتغال زاست. از طرف دیگر مسکن نیاز اساسی خانوارهاست و همه باید تلاش کنیم تا مردم بتوانند مسکن مناسب خود را تهیه کنند.

 عباس زاده دیباور با بیان اینکه در بحث اقتصادی با ورود استارت آپ ها در بخش های فروش محصولات و خدمات دچار تحول هستیم، افزود: اپلیکیشن های مجازی و وب سایت های فروش، اجاره و .... در بخش مسکن بسیار کاربردی است اما علاقه خریداران به بازدید حضوری و موقعیت یابی ملک غیر قابل انکار است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در اکثر کشورهای پیشرفته با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش سنتی بازدید از ملک هنوز باقی مانده و این علاقمندی همچنان برای مشتری وجود دارد که هرچقدر که عکس و فیلم از ملک می بینید باز هم باید به صورت حضوری برای بازدید ملک برود و موقعیت آن ملک برایش ملموس تر باشد. از طرفی دیگر بحث حقوقی مشاورین املاک مبحث بسیار مهمی است که استارتاپ ها نمی توانند به دلیل بار حقوقی به آن ورود کنند اما در بخش فنی و مهندسی ملک و خود استارت آپ ها می تواند مفید واقع شود.

عباس زاده دیباور در پاسخ به اینکه اخیرا چه کتاب هایی از شما منتشر شده است، گفت: سه جلد کتاب در زمینه حقوق با عناوین کرامت انسانی در حقوق کیفری ایران و دو جلد دیگر با همکاری دکتر جواد نیکبختی با عناوین صلاحیت دادگاه های نظامی و جایگاه کارشناسی اشخاص حقوقی در حقوق کیفری توسط اینجانب منتشر شده است.

دکتر سلیمی استاد دانشگاه در حاشیه سومین اجلاس چابک سازی بنگاه های اقتصادی کشور با اشاره به اینکه قانون اساسی کشور ساختار مشخصی ندارد، گفت: مدیریت راهبردی براساس حال حاضر کشور و مدیریت علمی از اصول اولیه قانون اساسی است.

وی افزود: سیستم های اجرایی و قضائی توسط دیدگاه شخصی مدیران و رهبران آن، رهبری می شود ، زیرا هدف و قوانین درستی برای سیستم ها و قوه های کشور مشخص نشده است. در بهترین حالت فقط دو درصد از برنامه ریزی،تدوین و بودجه بندی کشور موفق بوده است.

سلیمی ادامه داد: کشور مدیریت راهبردی مشخصی ندارد و  اول باید مدیریت صحیح در کشور صورت گیرد و بعد از آن به بحث چابک سازی بپردازیم. مدیریت راهبردی ترسیم درست اهداف است که ببینیم از کجا به کجا می خواهیم برسیم. در حال حاضر مشکل اصلی افراد در شکست هاشون، نداشتن اهداف درست است.

در انتها پروفسور گلدوزیان در مورد کتاب خود به نام "تحول تاریخی حقوق جزایی و علوم کیفری در جوامع و کشور های اسلامی" سخنرانی داشتند. در حاشیه اجلاس از 4 کتاب تازه منتشر شده (3 کتاب به نویسندگی دکتر محمدعلی عباس زاده و یک کتاب به نویسندگی پروفسور ایرج گلدوزیان) رونمایی شد.

در انتها، در اختتامیه اجلاس، از 60 نفر از رهبران بنگاه های اقتصادی تجلیل به عمل آمد.