با بالارفتن قیمت بیت کوین در طی ماه‌های گذشته (عبور از بیست هزار دلار در هنگام نگارش مقاله) بازیگران جدیدی به بازار کریپتو وارد شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد ورود به این بازار را دارید، دست نگه دارید. در این مقاله می‌خواهیم 5 نکته شگفت انگیز بگوییم که می‌تواند شانس موفقیت شما را در خرید و فروش ارز دیجیتال به شدت افزایش دهد. در انتها هم یک پیشنهاد جذاب داریم. 

1.خطر غرق شدن؛ بی‌گدار به آب نزنید

معمولا تب یک موضوع که در جامعه بالا می‌گیرد به سرعت افراد را هیجان زده می‌کند. کافی است چند دقیقه پای صحبت‌های یک تریدر تازه کار بنشینید تا با هیجان درباره سودهای شگفت انگیز چند روز اخیرش صحبت کند. احتمالا شما هم بسیار راغب خواهید شد تا همه دارایی خود را نقد کنید و وارد بازار شوید.

اما خطر غرق شدن در چندمتری شماست. بازارهای مالی با کسی شوخی ندارند. بازار و بازیگران بزرگ آن کسانی که بخواهند سریع و بدون محاسبه ریسک سرمایه‌گذاری وارد بازار شوند را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. دقت داشته باشید که بازار هرگز بر روی یک روند ثابت حرکت نمی‌کند. در حقیقت ذات بازارهای مالی این‌گونه است که همیشه در تلاطم هستند و بزرگ‌ترهای بازار خوب می‌دانند که سود و ضرر بخش جدانشدنی از ماهیت خرید و فروش ارزهای دیجیتالی است. بنابراین جدا توصیه می‌کنیم بدون تحقیقات کافی هیچگاه وارد بازار نشوید.

2.ضرورت کسب دانش؛ از همین اول حرفه‌ای باشید

اگر تصمیم به حضور در بازارهای مالی مثل کریپتو گرفته‌اید، باید هوشمندانه عمل کنید. کسب دانش تخصصی در زمینه تحلیل بازار، مدیریت ریسک و از همه مهم‌تر اصول سرمایه‌گذاری می‌تواند شما را موفق کند. بنابراین توصیه می‌کنیم از همین ابتدا با کسب دانش تخصصی خود را از غرق شدن در بازار نجات دهید و در ساحل امن کریپتو سود خود را به دست آورید. مطالعه مقالات تخصصی وبلاگ نوبیتکس، اولین صرافی دانش بنیان ایرانی، مثل مارکت کپ چیست می‌تواند پایه‌های دانش شما را قوی کند. پس از آن هم مطالعه روزانه و رصد اخبار و مقالات باید بخشی مهمی از زمان شما را به خودش اختصاص دهد.

3.امنیت؛ یک شبه همه چیز را از دست ندهید

امنیت یک مساله حیاتی در بازارهای مالی است. بخشی از امنیت مربوط به سایت و بستری است که شما در حال معامله با آن هستید. بخش دیگر هم مرتبط با حفظ امنیت توسط خودتان است. به عبارت بهتر بایستی با انتخاب کیف پول مناسب، نگهداری از کلید خصوصی، استفاده از ورودهای چندمرحله‌ای به کیف پول و هوشیاری در مقابل سارقان از دارایی خود مراقبت کنید. در بخش اول با انتخاب یک صرافی معتبر ارزدیجیتال می‌توانید خیال خود را راحت کنید. در ایران صرافی نوبیتکس به دلیل زیرساخت امنیت قوی و استفاده از ذخیره سازی سرد رمزارزها بالاترین سطح حفظ امنیت را به شما هدیه می‌دهد و خیال شما را به صورت کامل رها می‌کند.

در قسمت دوم و شخصی ماجرا هم با خواندن مقالات تخصصی و ساخت یک کیف پول می‌توانید به خوبی امنیت دارایی‌های خود را حفظ کنید. راستی اگر با بهترین کیف‌پول‌های دنیا آشنا نیستید حتما مقاله چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم را بخوانید.

Untitled1

4.با برنامه پیش بروید

در روزهای اول حضور در بازار و تجربه‌های ابتدایی ترید نباید انتظار سودهای هنگفت داشته باشید. هرچقدر دانش و مهارت شما افزایش پیدا کند، میزان سود شما هم بیشتر می‌شود. برای رسیدن به این نقطه بایستی برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید و استراتژی حضور خود در بازار را مشخص کنید.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از ترید تحلیل خود را از چندساعت آینده بازار یادداشت کنید و حرکت خود را بنویسید. پس از انجام ترید هم دوباره حرکت بازار را تحلیل کنید و با یادداشت قبلی خود مقایسه کنید. به این ترتیب و البته با گذشت زمان اشتباهات خود را شناسایی و از تکرار آن‌ها جلوگیری خواهید کرد. شاید بد نباشد بدانید که بسیاری از تریدرها نه به خاطر دانش کم بلکه به خاطر هیجانی شدن ضررهای سنگینی را تحمل می‌کنند. یادداشت روزانه برنامه تریدینگ می‌تواند دیدی خوب از روند پیشرفت و اشتباهات را به شما نشان دهد و از حرکت‌های هیجانی در بازار تا حدی زیادی بکاهد.

5.سبدگرانی؛ تخم‌مرغ‌ها بالاخره خواهند شکست

ضرب‌المثلی هست که می‌گوید: «تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار نده». این ضرب المثل را بیشتر از همه جا می‌توان در بازارهای مالی دید. بیت کوین و اتریوم تنها ارزهای بازار نیستند. هیچ‌وقت همه سرمایه خود را بر روی یک ارز قرار ندهید. چراکه همه ارزها نوسانات کوتاه و بلند را تجربه می‌کنند. بهترین کار سبدگردانی است. با سبدگرانی شما دارایی خود را در چند ارز مختلف به صورت همزمان سرمایه‌گذاری می‌کنید و در صورت افت یکی از ارزها، بقیه‌ی ارزها می‌توانند ضرر را جبران کنند. از طرف دیگر سبدگرانی به شما قدرت مدیریت ریسک و برنامه‌ریزی بهتر برای معامله را هم می‌دهد.

دقت داشته باشید که همیشه نگاهی هم به پروژه‌های جدید بلاکچین و ارزهای تازه وارد داشته باشید. برخی از ارزها در زمان ورود یا چند ماه پس از حضور در بازار به یکباره رشدی غیرقابل باور را تجربه می‌کنند و حضور در این بزنگاه‌ها و خرید توکن‌های جدید دست شما را برای موفقیت بیشتر باز می‌گذارد. اگر با اصطلاح توکن ارز دیجیتال آشنا نیستید، مطالعه مقاله توکن ارز دیجیتال چیست می‌تواند اطلاعات زیادی را در اختیار شما بگذارد.

Untitled2

نوبیتکس، پیشنهادی که رد کردنش سخت است

حالا که 5 نکته برای حضور موفق در بازار را بررسی کردیم، نوبت به رو کردن پیشنهاد ما است. صرافی آنلاین نوبیتکس به عنوان اولین صرافی دانش بنیان ایرانی امکان خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت کاملا امن را فراهم کرده است. نوبیتکس با کاربران میلیونی خود به سرعت محبوب شده و توانسته در بین تریدرهای ایرانی جایگاهی مستحکم به دست آورد. با مراجعه به سایت نوبیتکس و ثبت نام در این سایت می‌توانید اولین قدم‌های حضور در بازار را محکم بردارید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر و استفاده از خدمات نوبیتکس به سایت این صرافی آنلاین ایرانی مراجعه کنید.