به گزارش اکونا پرس،

حمیده زعیم زاده مالک برند گراد پرو درباره تشکیل این گروه صنعتی گفت: «شخصی‌ دوزی پوشاک از گذشته‌ وجود داشته است اما هدف ما این بود که شخصی‌دوزی پوشاک مردانه را بصورت صنعتی آغاز کنیم به همین دلیل اقدام به راه‌اندازی این پروژه کردیم تا مشتریان بتوانند پوشاک را بصورت شخصی‌دوزی شده و متناسب با سلیقه و اندامشان در اختیار داشته باشند.

وی اظهار داشت: در صنعت پوشاک همیشه فضا برای ورود برندها و تولیدکنندگان جدید وجود دارد و به اندازه همه مردم  در دنیا، سلیقه و پوشش لباس وجود دارد که می‌توان برای همه ی آنها مدل های جدید تولید کرد.

وی درباره پیش‌بینی استقبال مردم از برندهای شخصی‌دوزی شده پوشاک ایرانی گفت: «آگاهی مردم از تولیدات ایرانی افزایش یافته و تجربه نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر به برندهای ایرانی اعتماد می‌کنند. از سوی دیگر نوسان‌های نرخ ارز و افزایش قیمت ها برای آن دسته از مصرف‌کنندگان که قیمت نیز برای آن‌ها اهمیت دارد موجب شده است تا برندهای ایرانی را به خارجی ترجیح دهند.

eb236cf8-f761-4440-84eb-5c3a643f52ae

در ادامه ی این نشست خبری، رامین عارفی مدیرعامل شرکت رادوین و شریک تجاری گراد پرو اظهار داشت: «مزیت‌های رقابتی زیادی برای تولیدکنندگان پوشاک کشور وجود دارد که موجب می‌شود تولیدکنندگان بتوانند سهم مناسبی از بازار به دست آورند. تنها مشکل برندهای ایرانی قبل از برجام و افزایش قیمت ارزها این بود که به دلیل پایین بودن نرخ ارز تولیدات خارجی می‌توانستند در بازار به راحتی مانور دهند اما اکنون شرایط رقابتی‌ای بوجود  آمده است که می‌تواند زمینه فعالیت برندهای داخلی را نیز فراهم کند.

وی درباره ی نوسانات اخیر نرخ ارز و ثبت سفارش نیز گفت: از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان بخصوص تولید کنندگان صنعتی را می توان عدم ثبات قیمت ارز در بازار عنوان کرد که باعث سرگردانی شده است. اگر مشکلات کنونی که در زمینه ثبت سفارش برخی از اقلام تولید وجود دارد برطرف شود روند تولید به راحتی قابل انجام خواهد بود و تولیدکنندگان ایرانی از مزیت‌های رقابتی خوبی برخوردار هستند.

عارفی درباره شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده گفت: از تیرماه سال گذشته اقدامات لازم برای رونمایی از این تولیدات جدید آغاز شده بود اما به دلیل ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد و سوم بهمن امسال گروه صنعتی گراد پرو به طور رسمی وارد بازار خواهد شد. همچنین بدلیل شرایط موجود اگر افراد خود مایل باشند می‌توانند در محل کار یا منزل یا هر مکان دیگری که خود تمایل داشته باشند اندازه‌گیری لباس از آن‌ها انجام شود.

وی تأکید کرد: آگاهی و شناخت مردم نسبت به تولیدات ملی افزایش یافته و با توجه به بی‌ثباتی بازار ارز برندهای پوشاک ایرانی فرصت دارند تا با تولیدات کیفی و قیمت مناسب مشتریان خوبی در بازار به دست آورند و سهم مناسبی از این صنعت را به خود اختصاص دهند.

وی ادامه داد: افراد اندام‌های متفاوت دارند و باید لباس و تن‌پوش مناسب برای آن‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شود که نقاط قوت بدن تقویت و ضعف آن پوشش داده شود به ویژه در مورد کت و شلوار این پوشش باید متناسب با قالب بدن فرد باشد. این موضوعی است که شخصی‌دوزی لباس به آن توجه کرده و ما اکنون با درک خلاء شخصی‌دوزی صنعتی در صدد هستیم تا به این نیاز مخاطبان پاسخ دهیم.

وی درباره تعداد شعب گراد پرو و پوشاک بانوان نیز گفت: در حال حاضر تصمیم گرفتیم سه شعبه گراد پرو در تهران افتتاح شود اما برنامه‌ریزی ما این است که در تمام شهرهایی که گروه صنعتی گراد شعب فعال دارند شعباتی نیز برای گراد پرو دایر شود همچنین خط تولید پوشاک بانوان نیز در مجموعه گراد راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک برنامه‌هایی برای عرضه پوشاک بانوان داریم.

عارفی تاکید کرد: ما این توانایی را داریم و پیش بینی های لازم انجام شده که ازالمان‌های انحصاری که خود مشتری به آن تمایل دارد در لباس استفاده کنیم و افراد این انتخاب را دارند که نوع آستر، نوشته موجود در آستر و شکل و جنس دکمه و یا هر المانی را که خود می‌پسندند در شخصی‌دوزی سفارش دهند.

او درباره مشکلات موجود در تهیه مواد اولیه نیز گفت: برای تهیه نخ، دکمه و مواد اولیه متناسب با استانداردهایی که ما برای تولید در نظر داریم مشکلاتی وجود دارد و نشست‌ها و جلساتی با حضور مسئولان دولتی، تولیدکنندگان و اتحادیه‌ها در این‌ خصوص برگزار شد که بحث همکاری مشترک برندهای پوشاک نیزمطرح بود که به سرانجام نرسید.

عارفی درباره ی حضور افرادی به عنوان دانش آموخته ی مد و لباس در این گروه صنعتی گفت: ما برای رفاه مشتریان و ارائه بهترین پیشنهادات و مشاوره ها به مخاطبان، افرادی را با عنوان "استایلیست" در فروشگاه هایمان داریم که درباره ی رنگ یا جنس پارچه متناسب با سلیقه ی مشتریان به آنها مشاوره می دهند.

درادامه نشست خبری رضا سلامتی مدیر مارکتینگ گراد اظهار داشت: جامعه هدف تجربه متفاوتی را با گراد پرو خواهد داشت یکی از مزیت‌های رقابتی این گروه صنعتی شخصی دوزی با ابزار صنعتی است ما از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای بروز استفاده می‌کنیم تا بتوانیم تجربه دلپذیری را برای مخاطبان ایجاد کنیم واین اپلیکیشن ها سال آینده در دسترس علاقمندان خواهد بود

حمیده زعیم زاده در پایان و در پاسخ به پرسشی در باره ی میزان افزایش قیمت محصول نهایی گراد پرو گفت: قیمت ها نسبت به محصولات  تولید شده افزایش چندانی نخواهد داشت و تنها مبلغ کمی برای هزینه دستمزد شخصی دوزی اضافه خواهد شد.