به گزارش اکونا پرس،

صنعت استخراج رمز ارز به صنعت ماینینگ معروف است که به عنوان سرمایه جدید الکترونیکی قابلیت جابجایی  بی دردسر دارند گفتنی است پیش از این پول های کاغذی  وسیله سنجش دارایی‌ها و پرداخت های آتی افراد بودند. پول های کاغذی به امضای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران  اعتبار می‌گرفتند  اما مهمترین انتقادی که به پول های کاغذی وجود دارد و اغلب موافقان بیت کوین به آن استناد می‌کنند قابلیت تحریمهای ظالمانه آمریکا از جلوگیری و جابجایی  این پول های کاغذی است.

بنابراین گزارش مهم ترین سخت افزار لازم برای راه اندازی ماینینگ ها اینترنت و برق است که بتواند میلیون‌ها رمز را در چند صدم ثانیه ارزیابی و ارسال کند. به علت راه اندازی سخت افزارهای ماینینگ مصرف برق ماینرها بسیار زیاد است اما به گفته برخی از کارشناسان ۹ درصد از کل ماینرهای جهان در ایران وجود دارد که هر کدام حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰  مگابایت و در حدود ۷ درصد برق تولیدی یک نیروگاه برق مصرف می کند.

با توجه به اینکه ارزش برق مصرفی در ایران بسیار پایین است بیم این موضوع وجود دارد تا افراد به صورت غیر مجاز و بدون اطلاع دستگاه های مربوطه همچون بانک مرکزی وزارت اقتصاد و وزارت نیرو به تولید ماینر ها بپردازند. حتی برخی از از کاربران فضای مجازی براین مقید هستند که قطعی برق  کلانشهر تهران و سایر نقاط کشور به خاطر برق مصرفی ماینر ها بوده است. 

به گفته کارشناسان تاکنون بیش از ۱۶۲۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با مصرف برق ۲۶۰ مگاواتی در کشور شناسایی شده که به راحتی می‌توان از روی داده کاوی کنتور برق و رفتار مصرفی افراد به تولید غیر مجاز  ماینر ها پی برد. در پایان با توجه به مزیت های ماینینگ ها در انتقال ارز نباید برای استفاده از این نوع پول های جدید شتاب‌زده عمل کرد از طرفی نیز با توجه به رصد برق مصرفی افراد می توان از تولید غیر مجاز  ماینینگ ها و مصرف غیرمجاز برق جلوگیری کرد.