به گزارش اکونا پرس،

امسال طبق اعلام اتاق اصناف ایران به دلیل رعایت پروتکلهای بهداشتی و شیوع ویروس کرونا نمایشگاه‌های بهاره که هر سال پیش از نوروز برگزار می شد تعطیل خواهند بود اما به جای آن نمایشگاههای جایگزینی برای عرضه محصولات پیش‌بینی شده است.یکی از مهمترین نمایشگاه های جایگزین امسال، نمایشگاه به  وسعت ایران است که  این گزارش به جزئیات آن خواهد پرداخت.

بنا بر این گزارش نمایشگاه به وسعت ایرانی به عنوان نمایشگاه اتاق اصناف ایران  در حوالی سال جدید برنامه‌ریزی شده است که آقای هاشمی، دبیر اجرایی نمایشگاه به وسعت ایران در این باره گفت:اتاق اصناف ایران تصمیم گرفت تا با توجه به ظرفیت اصناف مختلف شبکه ای را در خصوص ارائه کالا به صورت غیر مستقیم در نظر بگیرد.

وی افزود:  این اصناف در  دستهایی مانند پوشاک، کیف و کفش،  انجیر و خشکبار و شیرینی در زنجیره هایی در سراسر کشور به صورت مستقل و به عنوان یک نمایشگاه به ارائه محصولات می پردازند. گفتنی است که هر فروشگاه صنفی تبدیل به یک نمایشگاه شده و برای این منظور مقرر گشت تا  اتحادیه دستگاه‌های مختلف اصناف  با اعلام فراخوانی از  فروشندگانی که بتوانند المانهای محصولات با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند، انتخاب کند.

هاشمی تصریح کرد: این نمایشگاه های منتخب به عنوان جایگاه فروش اصناف تا نیمه فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به فروش خود ادامه خواهند داد و  مردم به صورت مجزا در   دسته‌های مختلف در سراسر کشور می‌توانند همچون گذشته محصولات بهاره خود را خریداری کنند.

وی افزود:  این اقدام موجب می شود تا تجمع هایی که پیش از این در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم وجود داشت ایجاد نشود از طرفی نیاز های شب عید مردم نیز برطرف خواهد شد. پیش از این قیمت های عرضه شده در محل های فروش به صورت مشخص و معین تعیین می شوند. گفتنی است اتحادیه ها موظف شدند تا به صورت دقیق بر قیمت ها نظارت داشته باشند و بر اساس المان های موجود تخفیف‌های لازم را اعمال کنند.گفتنی است این اصناف محدود نیستند و به فراخور نیاز حتی می توانند اتحادیه‌های فروش میوه و یا خودرو نیز در این زمینه فعال باشند.

 وی با اشاره به برخی از تخفیفات نجومی فروشندگان در ایام شب عید گفت: طبق قانون در این ایام نباید  حراجی انجام شود از طرفی ما به اصناف اعلام کردیم که باید این تخفیفات حقیقی باشند. همچنین اتحادیه ها با نظارت خود باید نسبت به تخفیف های غیر واقعی  گزارش ارسال کنند.