به گزارش اکونا پرس،

این موضوع نیز به این دلیل نیست که کشور تکنولوژی و یا خطوط تولید این نوع لاستیک ها را ندارد بلکه  به علت تولید مقیاس پایین این نوع لاستیک ها برای شرکت های تولید کننده مقرون به صرفه نیست.

 جالب است بدانید که نه‌تنها صنعت لاستیک سازی در داخل کشور به خودکفایی رسیده بلکه طبق آمار در سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰۰ هزار تن لاستیک و تایر تولید شد این در حالی بود که شرکت‌ها ظرفیت تولید ۳۹۰ هزار تن را داشتند.

 این موضوع نشان می دهد که صنعت تایر سازی در ایران از زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی برخوردار است که از لحاظ اصول فنی، خطوط تولید، دانش فنی، مهندسی و  متخصصین  به خودکفایی رسیده است.

 خوشبختانه صنعت تایر سازی  کشور مواد اولیه خود را از  داخل تامین می کند  و تنها شاید برخی از شرکت ها در حوزه ماشین آلات نیاز به واردات باشند.

 مهمترین مشکلات تولید کنندگان لاستیک و تایر در کشور مشارکت ندادن تولید کنندگان در تصمیم گیری های کلان برای واردات، تعرفه گذاری بر اساس زمان بحرانی، واردات تایر در سال ۱۳۹۸ و سال ۱۳۹۹ تا چهار برابر نیاز کشور با نرخ دولتی، لغو مجوز صادرات تولید کنندگان علیرغم مازاد تولید تایر در کشور، نبود سامانه توزیع جامع، عدم نظارت بر نحوه فروش و توزیع لاستیک و زد و بند های خاص در بخش بازرگانی خودروسازی است.

جالب است بدانید که اغلب تولیدکنندگان لاستیک درخصوص جلسات و تصمیم گیری های دولتی ها اعتراض دارند زیرا آنها تنها این جلسات را با حضور واردکنندگان برگزار می‌کنند و هیچ یک از تولیدکنندگان لاستیک در این جلسات حضور ندارد.