انتخاب تحصیل در کشور انگلستان به معنی قدم گذاشتن در مسیر پیشرفت برای ساختن آینده ای درخشان است. با برنامه ریزی و نظام آموزشی دقیق و با کیفیت انگلستان می توانید رویاهایتان را محقق کنید و موفقیت خودتان را در آینده در حیطه شغلی و جایگاه اجتماعی تضمن کنید. دلایل انتخاب تحصیل در انگلستان در سال ۲۰۲۱ بسیار زیاد است که ما در این مقاله به شرح کامل آن پرداخته ایم.

نظام‌ آموزشی انگلستان

بسیاری از کشورها تمایل به تبعیت از سیستم آموزشی انگلستان دارند؛ چرا که نظام آموزشی انگلستان به عنوان بهترین سیستم آموزشی در جهان شناخته می شود. انگلستان همواره یکی از قوی‌ترین و معتبرترین نظام‌های آموزشی را داشته است. به همین دلیل، تحصیل در مدارس انگلیس برای افرادی که قصد پیشرفت و درس خواندن در بهترین دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلستان و حتی سراسر جهان را دارند، ارزش بالایی دارد. تحصیل در انگلستان منطبق با بالاترین معیارهای مورد نیاز دانشجویان است.

Untitled1

 

رتبه دانشگاه های انگلستان

قطعا بهترین دانشگاه های دنیا در انگلستان هستند. دانشگاه هایی همچون آکسفورد، کمبریج، یو سی ال، امپریال کالج لندن، کینگز کالج لندن و بسیاری از دانشگاه های دیگر که هر ساله در ردیف برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند که برخی از آنها در گرانترین و ارزانترین شهر های انگلستان برای تحصیل واقع شده است. سیستم های مختلف رتبه بندی دانشگاه های دنیا مانند  QS، Guardian و … همه این موضوع را تایید می کنند. انگلستان یکی از محبوب ترین کشورها است که برای تحصیل به آنجا سفر می کنند.

نسل های متعددی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل خود به انگلستان آمده اند ، این بدان معنی است که دانشگاه های انگلیس دارای چندین سال تجربه در کار با دانشجویان بین المللی هستند .تحصیل در انگلستان به معنای تحصیل در یک موسسه معتبر جهانی است.

Untitled2

 

اعتبار مدرک تحصیلی انگلستان

مدارک اخذ شده از مدارس و دانشگاه های انگلستان بسیار معتبر بوده و در سراسر دنیا، مورد تأیید و دارای اعتبار می باشد. مدارک تحصیلی موسسات آموزش عالی انگلستان در سراسر جهان به عنوان مدارکی با کیفیت بالا به رسمیت شناخته شده و مورد احترام خواهد بود. . به عنوان یک فارغ التحصیل از دانشگاه انگلستان ، شما در گروه دانش آموزان با استعداد قرار میگیرید و مدرک تحصیلی شما توجه بسیاری از کارفرمایان در سراسر جهان را به خود جلب میکند.

Untitled3

 

تنوع رشته ها و گرایش های تحصیلی در انگلستان

وجود گرایش های مختلف بسیار زیاد در دانشگاه های انگلستان از دلایل مهم انتخاب این کشور به عنوان یک مقصد دانشجویی است. هر آنچه که تصمیم به مطالعه آن دارید ، می توانید در انگلستان تحصیل کنید. انگلستان دارای مؤسسات آموزشی پرشماری است و تقریبا هر یک از آن ها دارای فرصت هایی برای تحصیل در خارج از کشور است. شما می توانید به معنای واقعی کلمه هر دوره ای را که می خواهید در انگلستان پیدا کنید و حداقل یک (احتمالا بیشتر) موسسه پیدا کنید که در زمینه تخصص شما برتر می باشند.

Untitled4

علاوه بر این تجربه یادگیری که در هنگام تحصیل در انگلستان دریافت خواهید کرد این است که مهارت هایی را که نیاز دارید به شما ارائه می دهد. کارفرمایان می خواهند کارکنان با کیفیت بالا که مجموعه مهارت های خاصی از جمله مهارت های تفکر انتقادی و خلاقانه دارند را استخدام کنند در نتیجه شما نیاز به مهارت های خاصی دارید تا بتوانید در زمینه خود موفق شوید.  

           

تنوع فرهنگی در انگلستان

تنوع فرهنگی بی نظیر در انگلستان، این فرصت را به دانش آموزان می دهد تا یک محیط چند فرهنگی را تجربه کرده، با دانش آموزان بین المللی آشنا شده و طیف وسیعی از مهارت ها را فراگیرند. هزاران خانواده از سراسر جهان در انگلستان زندگی می کنند، که به این کشور یک فضای غنی و چند فرهنگی می دهد که شما هیچ جای دیگری در جهان همانند آن را پیدا نمی کنید .با این حال ، انگلستان تنها به خاطر تمایز جهانگشایی خود منحصر به فرد نیست و دارای یک تاریخ غنی و جالب است که آن را یک مکان ایده آل برای افراد در همه زمینه ها تبدیل می کند.

Untitled5

این کشور با جمعیتی چند نژادی و تاریخچه‌ای طولانی و جالب، مکان مهیجی برای اقامت است. اگر تصمیم به تحصیل در انگلستان بگیرید ، هرگز خسته نخواهید شد ، همیشه چیزی جدیدی برای انجام دادن و افراد جدید برای ملاقات وجود دارد .

 

زبان تحصیل در انگلستان

از دیگر مزایای تحصیل در مدارس انگلستان این است که تحصیل و زندگی در این کشور به زبان انگلیسی می باشد که از اهمیت بالایی در عرصه جهانی برخوردار است و شانس اشتغال را افزایش می دهد. زبان انگلیسی در حال حاضر، زبان بین‌المللی در سراسر جهان محسوب شده و صدها میلیون نفر در دنیا به آن تکلم می‌کنند و اکنون زبان اصلی علم، سیاست، ارتباطات و دیگر حوزه‌های انسانی است.

Untitled6

انگلستان که مهد زبان انگلیسی است، هر ساله میزبان دانش آموزان بسیاری از کشورهای مختلف است که قصد دارند زبان خود را در انگلستان تقویت کنند یا به این زبان علم‌آموزی کنند.

 

هزینه تحصیل در انگلستان

زمانی که بحث کیفیت عالی تحصیل و زندگیست ، انگلستان در مقایسه با ایالات متحده و کشورهای دیگر ارزان تر است. انگلستان از کشورهایی است که طول مقاطع تحصیلی آن نسبت به بسیاری کشورهای دیگر کوتاهتر است. کارشناسی در انگلستان سه ساله و کارشناسی ارشد یک ساله است. این به این معنی است که هزینه های شما به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت بنابراین میتوانید مبالغی پول نیز پس انداز کنید.

Untitled7

از همه این موارد ارزشمندتر تسهیلات دانشجویی ، بورس تحصیلی ، کمک هزینه و .. دانشگاه های انگلستان است که برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. تسهیلاتی مانند داشتن کتابخانه های بزرگ با منابع علمی به روز، زمین های ورزشی مجهز، اعطای وام های دانشجویی و ... , بورسیه برای متقاضیان تحصیل در دوره های مختلف با داشتن معدل بالا , اعطای خوابگاه های دانشجویی و ...

 

سطح رفاه اجتماعی در انگلستان

از مهمترین مواردی که همواره توسط متقاضیان تحصیل در خارج بررسی می شود سطح رفاه اجتماعی کشور مقصد است. انگلستان از نظر تمامی شاخص های رفاه اجتماعی در رتبه خوبی قرار گرفته است.

Untitled8

هزینه زندگی در انگلستان شامل مراقبت های بهداشتی نیز می شود که انگلستان دارای خدمات ملی بهداشتی (NHS) است. به این معنی که اگر به مدت ۶ ماه یا بیشتر در انگلیس تحصیل کنید می توانید به صورت رایگان به مراقبت های بهداشتی دسترسی پیدا کنید. امیدوارم مریض نشوید ، اما آرامش خاطر در هر صورت ارزشش را دارد!

 

فرصت های کاری در انگلستان

انگلستان از جمله کشورهایی است که امکان کار در حین تحصیل را برای دانشجویان خارجی فراهم آورده است. دانشجویان بین المللی در مقاطع پایین تر از دانشگاه اجازه 10 ساعت کار پاره وقت در هفته و دانشجویان کارشناسی به بالا اجازه 20 ساعت کار در هفته دارند. پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند ویزای خود را به ویزای کار تغییر داده و در شرکت ها و کمپانی های مختلف مشغول به کار شوند.

همچنین شما با مواردی مانند تحصیل A-Levels در کشور انگلستان از یک مدرک بین المللی برخوردار می شوید که در تمام دنیا اعتبار داشته و به سادگی می توانید از آن برای ادامه زندگی تحصیلی خود استفاده نمایید.

Untitled9

در عین حال ، کار در طول تحصیلات به شما احساس استقلال واقعی می دهد. انگلستان همچنین حداقل دستمزد تضمینی را دارد، به این معنی که شما می توانید حداقل ۱۱۸٫۰۰ پوند در هفته درآمد کسب کنید.

 

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

یکی از مزیت های کشور انگلستان مخصوصا برای افرادی که با ویزای دانشجویی وارد این کشور می شوند، امکان اخذ اقامت یا شهروندی این کشور است. نکته جالب توجه این است که بسیاری از کشورها به افراد خارجی شهروندی اعطا نمی کنند اما انگلستان از قاعده مستثنی است و این یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در این کشور است. نکته بسیار مهم این است که افرادی که 10 سال متوالی در انگلستان تحصیل کنند می توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

Untitled10

 

 موقعیت جغرافیایی انگلستان

انگلستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر فاصله نزدیکی به ایران دارد. یکی از مهمترین مزیت های انگلستان نسبت به سایر کشورها وجود پرواز مستقیم بین ایران و انگلستان با فاصله ای حدود 6 ساعت است. همچنین برای سفرهای کوتاه به کشورهای دیگر موقعیت ایده‌آلی دارد. بسیاری از مقاصد اروپایی تنها چند ساعت با لندن فاصله دارند.

Untitled11

 

جمعیت دانشجویی رو به رشد

انگلستان تقریباً در هر شهر دانشگاه دارد ، به این معنی که ، هر کجا که بروید ، با سیل عظیمی از دانش جویان – که رو به رشد است – رو به رو خواهید شد! جمعیت دانشجویان بین المللی همیشه در انگلستان در حال افزایش است.

Untitled12

بودن در چنین جمعیت های دانشجویی اولین گام برای یافتن دوستان مادام العمر از سراسر جهان خواهد بود ، که یکی از مزایا تحصیل در انگلستان است.

بالاترین رتبه رضایت دانشجویی

انگلستان از بالاترین میزان رضایت دانشجویی در بین کشورهای انگلیسی زبان برخوردار است ، بیش از ۹۰٪ از ۲٫۳۲ میلیون دانشجو در انگلستان از تجربه خود راضی هستند. این آمار فوق العاده است، به خصوص با توجه به موقعیت های منحصر به فرد و مختلف ، دانشگاه ها و برنامه های ارائه شده در سراسر انگلستان!

Untitled13

بنابراین ، اگر هنوز تصمیم نگرفتید که در کجا تحصیل کنید ، انگلستان میتواند بهترین تجربه برای شما باشد.

منبع: سایت خبری خبر فوری