ما گروه بیزینس پلنت را تشکیل دادیم تا به شما کمک کنیم، با نگارش و اجرای طرح کسب و کاری مدون و معتبر، (طرح توجیهی) کسب و کار بهتری برای خود بسازید. ما با استفاده از راهها و مسیرهای کارآمد، هوشمندانه و خلاقانه، راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم که به شما کمک کنیم تجارت خود را بسازید و بتوانید باعث رشد و ارتقای آن شوید.

اعتقاد ما همیشه بر این اساس است که شما قدرتمندترین فرد برای برنامه ریزی، ساخت و رشد تجارت خود هستید. برنامه ریزی و استراتژی کسب و کار، شکاف اتم نیست و همه ما فقط باید با هم یاد بگیریم. برنامه ریزی و اداره یک کسب و کار می تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد و در انجام آن می توانید موفق باشید.

Untitled1

شرکت بیزینس پلنت برای کمک به کارآفرینان در ایجاد مشاغل بهتر و همچنین جذب سرمایه برای کسب و کارهای نوپا و همچنین وکارها فعالیت دارد. اگر می خواهید درباره ما بیشتر بدانید یا نظر و پیشنهادتان را به ما انتقال دهید، با اینستاگرام ما درتماس باشید.

به طورکلی سه مولفه اساسی در همه کسب و کارها وجود دارد که شامل حوزه های سازمانی، بازاریابی و مالی است. در زمینه آموزشی، هدف ما این است که مشتریان خود را در درک و ارتباط متقابل این سه زمینه راهنمایی کنیم، بنابراین آنها را قادر می سازیم تا برنامه های کسب و کار معتبر و مستندی ایجاد کنند که به عنوان راهنما عمل کند تا سودآوری را در دوران کسب و کار خود افزایش دهند.

آنچه که شما را نسبت به ما مشتاق تر خواهد کرد، نحوه کار ما با مشتریانمان است. ما به اعتبار دانش، دوره ها، کتابها، نرم افزارها و تجربیاتمان بسیار مفتخریم که بهترین خدمات را ارایه می دهیم. قول ما به شما این است که همیشه شما را در درجه اول اولویت قرار داده و همواره در طول قرارداد پشتیبان شما خواهیم بود.

از آنجایی که زمان برای همه صاحبان مشاغل کوچک بسیار مهم و حیاتی است، برای صرفه جویی در آن و آموزش با سرعت بیشتر، ما منابع علمی مرتبط با کسب و کار را در قالبی منتظم برای یادگیری گام به گام جمع آوری کرده و ارایه می دهیم؛ برنامه های بازاریابی، درک و تنظیم حسابداری و گزارش مالیاتی و همچنین نوشتن برنامه کسب و کار و طرح توجیهی (که به انگلیسی feasibility study هم گفته می شود). اگر در دسته مشاغل جدید قرار دارید، به شما کمک می کنیم تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید، مجوزها و اعتبارات لازم را دریافت کنید، سوابق خود را تنظیم کنید و اصول بازاریابی کسب و کارتان را اجرا کنید.

یکی از اصلیترین تخصصهای تیم ما، نگارش طرح کسب و کار (طرح توجیهی) است. ما می توانیم مشاوره دهیم، طرح کسب و کار (توجیهی) شما را بنویسیم، برنامه شما را مرور کنیم و زمانمان را به منظور رفع مشکلات کسب و کارتان با شما صرف کنیم. برنامه ریزی کسب و کار یک فرآیند بسیار جدی است پس ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا از بهترین راه به هدفتان برسید. موفقیت شما به میزان دقت برنامه ریزی شما بستگی خواهد داشت زیرا از نظر ما، شما در کار و تخصص خود متخصص هستید.

Untitled2

تیم ما در دسته شتاب دهندگان کسب و کار نیز قرار می گیرد و در این زمینه درحال ارائه خدمات هستیم. به طور کلی شتاب دهندگان برای جلوگیری از مرگ های زودرس طراحی شده اند. شتاب دهندگان کسب و کار، شرکتهایی هستند که به کسب و کارهای درحال توسعه و سرمایه گذاران و سایر افراد، پشتیبانی و کمک می کند تا به کسب و کارهای پایدار و خودکفا تبدیل شوند. شرکت ها و کسب و کارهایی که از شتاب دهندگان تجاری استفاده می کنند به طور معمول شرکت های نوپایی هستند که از مراحل اولیه تاسیس کمی فراتر رفته اند و می توانند روی پاهای خود بایستند اما برای قدرت گرفتن نیاز به راهنمایی و حمایت افراد باتجربه دارند. شرکتهای کمتر توسعه یافته که آمادگی استفاده از شتاب دهندگان را ندارند انگار از دستگاه جوجه کشی صنعتی برای پشتیبانی استفاده می کنند. در یک برنامه شتاب دهنده هدف این است که شرکت ها با موقعیتی قوی برای ادعای تصاحب سهمی از بازار هدف خود، آمادگی فعالیت داشته باشند.

برخی برنامه ها دو تا چهار ماه طول می کشد که بر کسب و کارهای نوپای کم سن و سال تمرکز می شود (قبل از اینکه ایده ها را با سرمایه گذاران مطرح کنند) تا اصول تجاری را فرا بگیرند. برنامه های مرحله دوم حداکثر تا شش ماه به طول می انجامند و بر شرکت های نوپای بالغ تر تمرکز دارند و خدمات گسترده پشتیبانی و فرصت های تجاری ارائه می شود.

اگر قادر به برنامه ریزی برای هزینه‌های اولیه کسب و کار خود نیستید، آن را به ما بسپارید. چون کسب و کارها باهم متفاوتند، نقدینگی هر کسب و کاری، خاص خودش می باشد که در مراحل مختلف توسعه مورد نیاز می‌باشد؛ بنابراین روش کلی برای ارزیابی هزینه‌های اولیه وجود ندارد. بعضی کسب و کارها با بودجه محدود نیز می‌توانند شروع به کار کنند، در حالیکه سایرین ممکن است نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم باشند؛ اما نکته مهم این است که آیا شما نقدینگی کافی برای شروع کار و همچنین ریسک در اختیار دارید؟

برای شناسایی هزینه‌های شروع باید همه هزینه‌های کسب و کار را در مراحل اولیه تخمین زد. برخی از این هزینه‌ها فقط یک بار اتفاق میفتند، مانند هزینه ثبت شرکت و بهای خرید یک مکان. اما بعضی از هزینه‌ها بصورت مستمر تکرار می شوند مانند بیمه، مصارف عمومی (برق و تلفن و ...) و غیره. با برآورد هزینه ها به ضروری بودن آنها نیز پی می برید. بودجه اولیه نیز باید شامل عناصری ‌باشد که برای شروع کسب و کار لازم و ضروری هستند. اینکه چه مقدار هزینه لازم است، بستگی مستقیم به نوع کسب و کار دارد. بسیاری از کسب و کارهای خانگی را می توان با هزینه ای ناچیز شروع کرد. اما کسب و کارهای بزرگتر هزینه های بیشتری در پی خواهند داشت.

برای ادامه یا شروع کسب و کار تجربه کافی دراختیار ندارید و ریسک کار بالاست؟ هیچ کسی در دنیای کسب و کار تنها نیست. در این حیطه شما نیازمند کمک افراد دیگری هستید و باید از آنها کمک بگیرید تا بتوانید کسب و کارتان را هدایت کنید. چگونه کارآفرینان جدید می توانند از تجربیات دیگران استفاده کنند؟ افراد حرفه ای و باتجربه با راهنمایی افراد کم تجربه و تازه وارد، اطلاعاتی موردنیاز را به آنها ارائه می دهند. در این زمینه نیز می توانید از بیزینس پلنت خدمات دریافت کنید.

برای شروع و یا ادامه کسب و کارتان نیاز به جذب سرمایه دارید؟

جذب سرمایه گذار انواع متفاوتی دارد و شما باید با توجه به ایده‌ای که در سر دارید و شرایطی که پیش رویتان قرار دارد بهترین نوع سرمایه گذار را برای کار خود انتخاب کنید. افراد سرمایه گذار معمولا در انتخاب گزینه‌ها برای سرمایه گذاری، انعطاف پذیرتر از نهادهای دولتی هستند و اگر از ایده و یا کسب و کار شما استقبال کنند، روی آن سرمایه گذاری می‌کنند. از طرف دیگر گروه‌هایی نیز تحت عوان گروه‌های سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها می‌کنند و معمولا سازمان یافته تر و محبوب‌تر از شرکت‌ها هستند که در این سرمایه گذاری‌ها هم اطمینان و سرمایه بیشتری وجود دارد و هم تا حدودی میزان ریسک کاهش می یابد.