به گزارش اکونا پرس،

محمد حسین فروزان مهر در بازدید از شرکت ایران خودرو و در نشست با مدیرعامل این شرکت، گفت: تفاوت موجود در معیارهای تعیین قیمت برای نهاده های تولید و محصول، شرایط را برای زیان‌ده بودن شرکت‌های تولید کننده خودرو فراهم آورده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در شرایط حاضر، شاهد رویکردی جهادی در مجموعه ایران خودرو هستیم و آمارها و ارقام موجود موید اقدامات و سیاست گذاری های مناسب در این مجموعه در طول سال جهش تولید بوده است.
معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه ادامه داد: رشد تولید در بخش های مختلف و همچنین اقدامات انجام گرفته برای توسعه محصولات در شرایطی در شرکت ایران خودرو عملیاتی شده که شاهد افزایش بیش از پیش محدودیت های تحریمی و هدف‌گذاری مذبوحانه دشمن برای توقف صنعت خودروی ایران بوده ایم.
فروزان مهر تاکید کرد: سرکشی به واحدهای تولیدی و پیگیری مشکلات و رفع موانع و پشتیبانی از واحدهای صنعتی در سطح کشور به عنوان یکی از ظرفیت های معطل مانده و شرایط و امکان اشتغال زایی مناسب در سطح کشور را فراهم می آورد که طول دو سال گذشته و با حضور آقای رئیسی در مجموعه قوه قضاییه در دستور کار ویژه بوده است.
معاون مالی، پشتیبانی عمرانی قوه قضاییه تصریح کرد: در راستای این هدف تلاش شده تمامی موارد مرتبط با قضا در این حوزه احصاء و موانع یک به یک رفع شوند.
رفع موانع تولید، مهم‌ترین دغدغه صنعت خودرو است
فرشاد مقیمی نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری افزایش تولید گفت: با توجه به رشد ۳۵ درصدی تولید در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن در ایران خودرو، امسال نیز روند صعودی تولید همچنان دنبال خواهد شد. 
وی با اشاره به برنامه های شرکت ایران خودرو در خصوص توسعه پروژه های گیربکس گفت: برای اولین بار گیربکس شش سرعته در ایران خودرو طراحی شده که تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت محصولات خواهد داشت. 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: از شهریورماه امسال گیربکس نیمه اتوماتیک نیز آماده تولید خواهد شد که البته طراحی این گیربکس مبنای طراحی پلتفرم ملی برای سال های آینده است. 
وی تاکید کرد: کاهش  ارزبری محصولات، در سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال گذشته با جدیت دنبال خواهد شد و در این خصوص کاهش  ۱۳۳ میلیون یورویی هدف‌گذاری شده است. 
مقیمی تاکید کرد: با رفع برخی موانع موجود و پشتیبانی مناسب بخش های مختلف می توانیم هدف گذاری تعیین شده برای رشد کمی تولیدات و افزایش کیفیت و ارایه محصولات جدید در این شرکت را در سال ۱۴۰۰ رقم بزنیم.
وی تصریح کرد: موانعی در مسیر تحقق اهداف تولید وجود دارد که ضروری است، با تصمیم مناسب و حمایت از سوی نهادهای مرتبط و رفع آن، دغدغه‌های موجود درخصوص حفظ رونق تولید از میان برود.