به گزارش اکونا پرس،

فرشاد مقیمی در نشست با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها، افزود: ایران خودرو با وجود همه مشکلات و مسایل مرتبط با حوزه تولید به واسطه تحریم و کرونا، گام های مهم و تاثیرگذاری در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برداشته و در صورتی که منابع مالی برای ادامه تولید خودروی اقتصادی ناوگان تاکسی رانی تامین شود، این روند ادامه خواهد داشت. 
وی با بیان این‌که تولید خودروهای ناوگان تاکسی رانی زنجیره تامین خاصی دارند، افزود: تامین تجهیزات خودروهای دوگانه سوز براساس سفارش‌گذاری بهره بردار و مشتریان صورت می گیرد و این آمادگی در زنجیره تامین و خطوط تولید ایران خودرو وجود دارد تا با افزایش ظرفیت ها، نیاز موجود به ویژه در حوزه تاکسی‌رانی را رفع کند تا امکان ارایه خدمت بهتر و با کیفیت تر به مردم فراهم شود. 
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز ضمن تقدیر از تلاش ها و اقدامات ایران خودرو در شرایط کنونی جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، گفت: مرکز تحقیقات ایران خودرو  به عنوان مرکزی راهبردی و تاثیر گذار در صنعت خودرو گام های مهم و اساسی در راستای خودکفایی و طراحی خودرو های جدید و مدرن برداشته است.
اصغر نورالله زاده با اشاره به طراحی و تولید محصول تارا، این اقدام را بیانگر خلاقیت بالای مهندسان ایرانی و استفاده از ظرفیت ها و دانش بومی دانست و گفت: صنعت خودروی کشور با تولید تارا به خودباوری برای تولید محصولی در سطح استانداردهای جهانی رسیده است. 
وی ادامه داد: توسعه قطعه سازی کشور از ثمرات تولید محصول تارا در شرایط دشوار فعلی است و باید از مزیت کیفیت بالای این محصول برای حضور در بازارهای جهانی استفاده کرد. 
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به قرارداد نوسازی ۱۳۰هزار دستگاه تاکسی با سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، گفت: در راستای اشتغال زایی، نوسازی و  بهینه سازی ناوگان تاکسی رانی، این قرارداد منعقد شده که با همکاری خوب ایران خودرو  شاهد توسعه ناوگان خواهیم بود.
گفتنی است، در این نشست راه‌های تعامل و همکاری برای توسعه حمل و نقل عمومی و تاکسی رانی مورد بررسی قرار گرفت. جانشین ریاست سازمان  شهرداری ها، مدیرکل حمل و نقل سازمان شهرداری ها و مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، پیشنهادهایی در خصوص گسترش همکاری ها و استفاده از ظرفیت های ایران خودرو برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح کردند.