به گزارش اکونا پرس،

در سالهای اخیر که حملات سایبری به شدت رشد کرده است، موسسه‌های تحقیقاتی و تحلیلی بسیاری در جهان هشدار داده‌اند که سال ۲۰۱۸، سال حملات سایبری و بدافزاری به سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و نهادهای دولتی در جهان خواهد بود.

تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که مشاغل حوزه امنیت سایبری در مقایسه با سایر مشاغل و تخصص های جهان، بیشترین حقوق دریافتی را می گیرند. این در حالیست که طبق همین گزارش ها، مشاغل حوزه آموزش و فناوری ارتباطات کمترین میزان حقوق را در میان صاحبان مشاغل به خود اختصاص داده اند.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، دلیل آنکه محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری نسبت به سایر مشاغل حقوق بیشتری دریافت می‌کنند، این است که در سالهای اخیر مساله حفاظت از اطلاعات شخصی و مالی کاربران و شرکت های کوچک و بزرگ تجاری در جهان بسیار پررنگ تر از سالهای گذشته شده است و این بدان معناست که اهمیت امنیت سایبری این روزها بسیار بیشتر از قبل است و باید کشورهای مختلف به تقویت و افزایش قوای دفاعی خود در برابر حملات سایبری خطرناک و مهلک بپردازند و نیروهای قدرتمندی را در این حوزه تربیت کنند تا بتوانند در صورت لزوم، اقدامات لازم را به منظور مقابله با حملات سایبری انجام دهند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی Exabeam مبنی بر حقوق متخصصان علوم مختلف، حقوق دریافتی کارشناسان امنیت سایبری به طور متوسط در شرکت های بزرگ حدودا ۷۵ هزار دلار الی ۱۰۰ هزار دلار است که این میزان در شرکت های کوچک، تقریبا به مبلغ ۵۰ هزار دلار تا ۷۵ هزار دلار می رسد.

این گزارش های سالانه از میزان حقوق و درآمد ماهانه کارمندان و متخصصان حوزه های مختلف در جهان می تواند به آن دسته از دانش آموزان، دانشجویان و کارجویانی کمک به سزایی کند که هنوز وارد بازار کار نشده و یا به دبنال رشته تحصیلی پردرآمدی هستند.

در این نظرسنجی‌ها و تحقیقات صورت گرفته، بیش از ۴۰ درصد متخصصان و افراد فعال در حوزه امنیت سایبری که دارای مدرک دانشگاهی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، از میزان حقوق و درامد ماهانه خود اعلام رضایت و خشنودی کرده‌اند. اما ۶۰ درصد سایر متخصصان که دارای مدرک دانشگاهی دکتری و بالاتر بوده‌اند، چندان از میزان درامد خود راضی نبودند. آنها علت عدم رضایت خود را مدرک بالای دانشگاهی و زحمات بسیار زیادی که برای کسب مدرک دکتری و تخصص خود کشیده اند، عنوان کرده اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بد افزارها، باج ‌افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی نیز به اوج خود رسیده و حالا خبر اینکه قرار است در سال‌های آتی اوضاع از این که هست هم نابسامان تر شود، بسیار نگران کننده به نظر می رسد.

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه بانک‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها، شرکت حسابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سالهای اخیر صورت گرفته است.

حملاتی که بدافزار واناکرای در سال گذشته به کشورها، سازمانها و شرکتهای بسیاری کرد، خسارات جبران ناپذیر بسیاری را برای آنها برجای گذاشت. به تازگی نیز ویروس رایانه‌ای و بدافزار "خرگوش بد" سر و صدای بسیاری به راه انداخته است و به شرکت‌ها و بانک‌ها و موسسات کوچک و بزرگی در کشورهای مختلف بخصوص در اروپا حمله کرده و اطلاعات محرمانه آنها را به سرقت برده است.