قیمت گوشی شیائومی mi 11 lite ، 309 دلار در نظر گرفته شده است. اگر شما هم علاقمند به کسب اطلاعات درباره این دو مدل هستید، با ما همراه باشید تا این دو گوشی را در زمینه‌های مختلف بررسی کنیم.

بدون شک یکی از زیبا‌ترین و سبک‌ترین گوشی هایی که تا الان با آن کار کرده‌ایم گوشی Mi 11 Lite است. مدل لایت از سری Mi 11 دارای ضخامت 6.8 میلی‌متر و وزن تقریبی 157 گرم است. قاب پشتی Mi 11 لایت از جنس پلاستیک است و در سه رنگ مشکی، صورتی و آبی به فروش می‌رسد که رنگ مشکی آن با پوشش براق مستعد جذب اثر انگشت بوده در حالی دو رنگ دیگر دارای پوشش مات و مقاوم در برابر جذب اثر انگشت هستند. 

مقایسه سری Redmi و mi در گوشی های شیائومی               

شاید برای شما این سوال به‌وجود بیاید که سری Redmi و mi چه تفاوتی با هم دارند. درحقیقت، کمپانی شیائومی تصمیم گرفته است تا گوشی­های خود را تحت عنوان دو زیر برند به نام­های mi و Redmi به بازار ارائه دهد. اگر به تاریخچه گوشی­های سری Redmi و mi نگاهی بیندازید، متوجه می­شوید که کمپانی شیائومی تلاش می‌کند تا به‌واسطه این دو زیر برند، خدمات متفاوتی ارائه دهد. البته، در میان گوشی­های این دو سری از نظر دوربین، طراحی، سخت­افزار و نرم­افزار و... ، تفاوت­ها و شباهت­های بسیاری وجود دارد. درادامه، مشخصات فنی دو مدل گوشی از این دو زیر برند، ردمی نوت 10 پرو و mi 11 lite را مقایسه می‌کنیم.

از نظر طراحی

هر دو گوشی، شیائومی ردمی نوت 10 پرو و mi 11 lite از طراحی مدرن و به­روز برخوردار هستند؛ اما تفاوت­هایی در میان آن­ها وجود دارد. گوشی شیائومی mi 11 lite نسبت به ردمی نوت 10 پرو ظریف­تر و خوش­دست­تر است. به این صورت که ابعاد شیائومی mi 11 lite 160.5 در 75.7 در 6.8 میلی­متر اما ردمی نوت 10 پرو، 164 در 76.5 در 8.1 میلی­متر است. به­علاوه، شیائومی mi 11 lite با 157 گرم، از ردمی نوت 10 پرو با وزن 193 گرم وزن سبک­تری دارد.

از دیگر تفاوت­های موجود در طراحی این دو مدل می­توان به بدنه پشتی آنها اشاره کرد که در شیائومی mi 11 lite بسیار درخشان­تر از ردمی نوت 10 پرو است؛ اما پنل پشتی در ردمی نوت 10 پرو به­وسیله گوریلا گلس 5 محافظت می­شود و به همین دلیل استحکام بیشتری دارد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو اولین گوشی شیائومی از همان ابتدا با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 راهی بازار شد. البته رابط کاربری MIUI 12 قبل از این گوشی منتشر شده بود و خیلی‌ها با آن کار کرده بودند. از طرف دیگر شیائومی اعلام کرده که این گوشی آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 را هم دریافت خواهد کرد. پس خیال‌تان راحت باشد که فعلا به‌روزرسانی جدید برای این گوشی دریافت خواهید کرد.

علیرغم این تفاوت­ها، هر دو گوشی دارای گواهی IP-53 و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند. شباهت دیگری که در طراحی این دو مدل وجود دارد این است که سنسور اثر انگشت در هر دو، در لبه کناری قرار دارد و با دکمه پاور ادغام شده است که عملکرد سریع و دقیق­تری ارائه می­دهد.

نکته آخر در طراحی این دو گوشی مربوط به رنگ آنها است. گوشی شیائومی mi 11 lite در رنگ­های مشکی، صورتی و آبی، و گوشی ردمی نوت 10 پرو در رنگ­های نوک مدادی، آبی و برنز تولید شده­اند که می­توانید طبق سلیقه خود، رنگ دلخواهتان را انتخاب نمایید.

مقایسه صفحه نمایش گوشی­های شیائومی mi 11 lite و ردمی نوت 10

کمپانی شیائومی در ساخت نمایشگر گوشی­های شیائومی mi 11 lite و ردمی نوت 10 پرو عالی عمل کرده است. صفحه نمایش هر دو گوشی از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل است و به‌وسیله گوریلا گلس 5محافظت می­شود.

با این­حال، نمایشگر ردمی نوت 10 پرو 6.67 اینچ است که نسبت به نمایشگر 6.55 اینچی شیائومی mi 11 lite کمی بزرگتر است. به­علاوه، نرخ نوسازی نمایشگر ردمی نوت 10 پرو 120 هرتز است که برای اجرای بازی بسیار خوب عمل می‌کند، اما نرخ نوسازی صفحه نمایش شیائومی mi 11 lite، 90 هرتز است.

تفاوت دیگری که میان نمایشگر این دو گوشی وجود دارد مربوط به نرخ روشنایی آنها است. نرخ روشنایی در شیائومیmi 11 lite  به 500 نیت می­رسد اما در نمایشگر ردمی نوت 10 پرو، این نرخ 450 نیت است. همچنین، نمایشگر هر دو گوشی از HDR پشتیبانی می­کنند.

Untitled1

مقایسه دو گوشی شیائومی mi 11 lite و ردمی نوت 10 پرو از نظر دوربین

تفاوت عمده دو گوشی شیائومی mi 11 lite و ردمی نوت 10 پرو، دوربین استفاده شده در آنها است. دوربین عقب گوشی ردمی نوت 10 پرو از ساختاری چهارگانه تشکیل شده که شامل یک لنز واید با کیفیت 108 مگاپیسل، یک لنز اولتراواید با کیفیت 8 مگاپیکسل، لنز ماکرو با کیفیت 5 مگاپیکسل و سنسور تشخیص عمق با کیفیت 2 مگاپیکسل است.

حال نوبت به بررسی دوربین گوشی شیائومی mi 11 lite می‌رسد. در دوربین عقب این گوشی از ترکیب سه­گانه واید، اولتراواید و ماکرو استفاده شده است که به­ترتیب 64، 8 و 5 مگاپیکسل کیفیت دارند.

درنتیجه، به‌راحتی می­توان گفت که از نظر دوربین، گوشی ردمی نوت 10 پرو حرف بیشتری برای گفتن دارد و کاملا دوربین محور است. ردمی نوت 10 پرو برای علاقمندان به عکاسی حرفه‌ای با گوشی مناسب است؛ البته به دوربین گوشی شیائومی mi 11 lite هیچ ایرادی وارد نیست و برای کاربرانی که استفاده عادی از دوربین گوشی خود دارند، گزینه مناسبی است. درآخر، باید اضافه کرد که هر دو گوشی از فیلم­برداری 4K پشتیبانی می‌کنند و دوربین سلفی آنها 16 مگاپیسلی است.

از نظرسخت­افزار و نرم ­افزار

گوشی شیائومی mi 11 lite و ردمی نوت 10 پرو از نظر سخت­افزاری و نرم­افزاری کاملا مشابه یکدیگر هستند و عملا هیچ تفاوتی ندارند. سخت افزار هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون 732G، پردازنده مرکزی هشت هسته­ای و پردازنده گرافیکی Adreno 618 تشکیل شده است.

از نظر نرم­افزاری، هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید 11 و MIUI 12 پشتیبانی می کنند. آخرین نکته درباره پلتفرم این دو گوشی درخصوص اینترنت آنها است. متاسفانه هیچ­کدام از این دو مدل از اینترنت 5G برخوردار نیستند.

Untitled3

 

بررسی دو گوشی شیائومی mi 11 lite و ردمی نوت 10 پرو از نظر باتری

از نظر باتری، قطعا ردمی نوت 10 پرو بهتر از شیائومی mi 11 lite عمل کرده ­است. باتری استفاده شده در ردمی نوت 10 پرو از نوع لیتیوم پلیمری و غیر قابل تعویض با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعتی است، اما باتری شیائومی mi 11 lite ،4250 میلی­ آمپر ساعت ظرفیت دارد. درنتیجه، خرید گوشی ردمی نوت 10 پرو برای افرادی که به باتری گوشی اهمیت می‌دهند، پیشنهاد مناسبی است.

همچنین، هر دو گوشی از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کنند؛ اما شیائومی mi 11 lite به‌واسطه ظرفیت کمتر باتری خود، سریع­تر شارژ می­شود و درعین حال سریع­تر هم شارژ از دست می­دهد.

از نظر حافظه

یکی از موارد مهم در هنگام انتخاب گوشی، توجه به ظرفیت حافظه آن می­باشد. گوشی شیائومی mi 11 lite و ردمی نوت 10 پرو، از نظر ظرفیت حافظه داخلی با هم تفاوتی ندارند. هر دو گوشی با دو ظرفیت حافظه 64 و 128 گیگابایت به بازار عرضه شده‌اند و مجهز به  microSDXC هستند.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.