به گزارش اکونا پرس،

فرشاد مقیمی در دیدار با رییس آژانس حمل و نقل جاده ای و ارتباطات ترکمنستان، با اشاره به سابقه حضور در بازار این کشور، گفت: تنوع در محصول و همچنین تولید خودروی تجاری و مسافری امکان عرضه محصولات با خدمات پس از فروش مناسب در ترکمنستان را فراهم کرده است. 
وی به ظرفیت ها و توانمندی های شرکت تام اشاره کرد و گفت: این شرکت در حوزه های مختلف معدنی، نفت، گاز، پتروشیمی و فنی مهندسی قادر به همکاری با شرکت های صنعتی ترکمنستان است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از آمادگی برای صادرات اتوبوس به بازار ترکمنستان خبر داد و گفت: در صورت رفع موانع، امکان صادرات در کوتاه‌ترین زمان فراهم است.
رییس آژانس حمل و نقل جاده ای و ارتباطات ترکمنستان نیز در این دیدار گفت: با توجه به کیفیت و تنوع محصولات تولیدی ایران خودرو، بازار ترکمنستان از حضور محصولات ایران خودرو استقبال خواهد کرد.
قوانچ مراد آق ممدوف، افزود: با توجه به سابقه همکاری و حضور محصولات ایران خودرو در ترکمنستان، آماده افزایش سطح همکاری‌ها هستیم.
وی افزود: محصولات ایران خودرو در حوزه سواری و تجاری از کیفیت خوبی برخوردار هستند که نشان از پیشرفت و توسعه این شرکت دارد. 
رییس آژانس حمل و نقل جاده ای و ارتباطات ترکمنستان، به درخواست ناوگان تاکسی رانی این کشور برای خرید خودروی دنا اشاره کرد و گفت: با توجه به ارزیابی ها و مقایسه های صورت گرفته، دنا به عنوان محصولی باکیفیت مورد توجه تاکسی رانی قرار گرفت و امیدوارم استفاده از این خودرو در ناوگان حمل و نقل ترکمنستان در آینده نزدیک صورت گیرد.
ممدوف اظهار امیدواری کرد، با گسترش همکاری و تعامل دو طرفه، موانع موجود در خصوص قرارداد فروش  اتوبوس های تولیدی ایران خودرو دیزل به زودی مرتفع شود.
گفتنی است، رییس آژانس حمل و نقل جاده ای و ارتباطات ترکمنستان و هیات همراه، از محصولات گروه صنعتی  ایران خودرو از جمله اتوبوس آتروس، پیکاپ، تارا، دنا پلاس، سورن پلاس، رانا پلاس با سقف شیشه ای و وانت آریسان تولیدی بازدید کردند. در خلال این بازدید کیانوش پورمجیب، معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو توضیحات لازم درخصوص محصولات و کیفیت آنان را ارایه کرد.