به گزارش اکونا پرس،

حسن تلیکانی، در بازدید از سرای مهر ( اولین مرکز نگهداری زنان و کودکان کارتن خواب جمعیت طلوع بی نشان ها) بیان داشت: حمایت از افراد آسیب دیده می تواند به بهبود معیشت و کاهش آلام طبقه ضعیف جامعه کمک کند.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران، بخشی از پتانسیل خود را برای حمایت از این جمعیت مردم نهاد بکار خواهد گرفت و مجموعه جمعیت طلوع بی نشان ها می تواند برای اشتغالزایی، کارآفرینی و کاهش دغدغه های تامین مایحتاج ضروری افراد تحت پوشش خود از امکانات و خدمات این بانک استفاده کند.

تلیکانی ادامه داد: بهبود شاخص های جامعه پذیری خصوصاً در میان اقشار آسیب پذیر اهتمام و عزمی ملی را طلب می کند و نیاز است تا تمامی خیرین و مسئولین به این حوزه توجه جدی داشته باشند.

در ادامه، اکبر رجبی مدیر جمعیت مردم نهاد « طلوع بی نشان ها» به معرفی بخش های مختلف مجموعه پرداخت و اظهارداشت: این جمعیت با هدف حمایت از زنان، مردان و کودکان آسیب دیده اجتماعی از سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی آغاز به فعالیت کرده‌است.

وی افزود: این مجموعه، کار خود را در هفت حوزه جذب، درمان، سرپناه، آموزش، اشتغال، بازگشت به خانواده و بازگشت به بدنه جامعه متمرکز کرده‌است.

رجبی تصریح کرد: جمعیت طلوع بی نشان‌ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی با هدف امید بخشیدن برای بهبودی، دوباره ایستادن و همراه شدن این قشر با جامعه توانسته است به صورت نظام مند و برنامه‌ریزی شده، در راستای جذب، درمان و کارآفرینی این قشر از جامعه فعالیت کند.

در ادامه، از خانه مهر (کارگاه ساخت استیکر و گیفت)، تن پوش مهر ( کارگاه دوخت مانتو)، سبزینه مهر (آسپزخانه پخت غذای گرم) و نهال مهر (گلخانه پرورش کاکتوس) مجموعه طلوع بی نشان ها بازدید به عمل آمد.

شایان ذکر است، اکبر ترکیان، رییس اداره کل حسابداری و بودجه، محبوبه رنجبر، رییس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی، اقدامی، رییس اداره کل سازمان و برنامه ریزی و جعفری انصاری، رییس اداره کل فن آوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این بازدید حضور داشتند