به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سیدمجتبی سجادی جزی با بیان این مطلب افزود: از ابتدای سال تا پایان مهرماه امسال 121 هزار و 870 فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده 4 هزار و 753 فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و 6 هزار و 331 فقره منجر به عدم احراز تخلف و 4 هزار و 463 فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری می باشد.

سجادی ؛ با اعلام این که از این تعداد شکایات 13 هزار و 534 فقره مربوط به کالا بوده است، گفت: 2 هزار و 13 فقره مربوط به خدمات بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین مدت، بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری است.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی ، کم فروشی ، تقلب و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 10 هزار و 216 فقره به صورت تلفنی، 2 هزار و 69 فقره به صورت حضوری و 3 هزار و 262 فقره بصورت کتبی بوده است.