این ارز دیجیتال توانسته است شرایطی را فراهم کند که با استفاده از آن بتوانیم به تولید کنندگان محتوای مورد علاقه‌مان پاداش دهیم. کارفرماها هم با استفاده از این پلتفرم می‌توانند به راحتی سیستم پرداختی امن و شفافی را برای تولید کنندگان محتوای خود، در نظر بگیرند. اسم این پلتفرم و اسم ارز دیجیتال آن، GIFTO است. اگر دوست دارید در مورد این ارز دیجیتال و پروژه موفق آن بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

در مورد پلتفرم گیفتو (Gifto) چه میدانید؟

گیفتو (gifto) در حقیقت یک پلتفرم غیر متمرکز بر بستر بلاک چین است که هدف آن هدیه دادن به تولید کنندگان محتوا در دنیای دیجیتال و پر کردن شکاف بین تولید کنندگان محتوا و طرف‌داران آن‌ها است. گیفتو در لغت به معنی هدیه یا کادو است. در این پلتفرم با استفاده از فناوری بلاک چین و با کمک قراردادهای هوشمند این امکان به وجود آمده است که شما هدایا یا پاداش‌هایی را که برای قدردانی در نظر گرفته‌اید، برای تولید کنندگان محتوا ارسال کنید. لازم به ذکر است که این پلتفرم بر روی بستر بلاک چین اتریوم قرار گرفته است. 

ارسال هدایای مجازی با گیفتو

گیفتو شرایطی را فراهم می‌کند که در آن امکان ایجاد هدایای مجازی، به وجود می‌آید. شما می‌توانید هدایایی را خریداری کنید، آن را ارسال کنید، هدیهٔ خود را رهگیری کنید یا در صورت نیاز، به مبادلهٔ هدایای خود بپردازید. در کل مدیریت این هدایا و پاداش‌ها کاملاً دست شماست و شرایط و امکانات به وجود آمده برای شما بسیار منعطف است. این هدایا را شما می‌توانید به تولید کنندگان محتوا در هر بستر معتبری مانند یوتیوب (youtube)، فیس بوک (facebook)، اینستاگرام (instagram) و … ارسال کنید. پس در حقیقت این هدایا، دارایی‌های مجازی هستند که بر روی این پلتفرم قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید در این پلتفرم وارد بخش “فروشگاه هدایا” بشوید و هدایای از پیش تعیین شده یا هدایای سفارشی سازی شده را خریداری کنید و به مبدأ مورد نظر ارسال کنید. یعنی شما حتی اگر ایده‌ای در مورد هدیه مورد نظرتان دارید می‌توانید آن ایده را برای گیفتو مطرح کنید تا سازندهٔ هدیه در این پلتفرم، هدیهٔ شما را شخصی سازی کند و برای تولید کنندهٔ محتوای مورد نظرتان ارسال کند.

 

ارز دیجیتال گیفتو

توکن بومی پلتفرم گیفتو، با نماد اختصاری (GTO) در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. توکن‌های گیفتو بر اساس استاندارد ERC20 هستند. از این ارز دیجیتال، برای اثبات عملکرد این پلتفرم و شفافیت پرداخت‌ها، برای حفظ امنیت شبکه، برای دادن امتیازات در این اکوسیستم و ایجاد شرایطی برای کسب درآمد از طریق استیکینگ (steaking) استفاده می‌شود.

 در کل ۱ میلیارد توکن گیفتو وجود دارد که ۵۰۰ میلیون توکن آن فی الحال در گردش است. این ارز دیجیتال می‌تواند یک انتخاب خوب برای هولدرها و سرمایه گذاری در بلند مدت باشد. هم اکنون این ارز دیجیتال از ۸۰۰ ارز دیجیتال برتر دنیای کریپتوکارنسی است.

 

Untitled1

آیا می‌توان ارز دیجیتال گیفتو را استخراج کرد؟

خیر. این ارز دیجیتال بر اساس پروتکل اثبات کار (POW-Proof of work) نیست که بتوان آن را توسط ماینرها استخراج کرد. این ارز دیجیتال مبتنی بر پروتکل اثبات اعتبار (proof of steak) است و به همین دلیل اگر قصد افزایش دادن ارزهای گیفتو خود را دارید، باید آن را استیک (steaking) کنید.

تاریخچه گیفتو

این پلتفرم توسط اندی تیان (Andy tian) و مینگ لینگ (Ming ling) تأسیس شد. اندی تیان مدیر عامل و بنیان‌گذار گروه نوآوری‌های آسیا (AIG) هم می‌باشد. این پلتفرم در سال 2017 راه اندازی شد و مورد آزمایش قرار گرفت. دقیقاً هم‌زمان با شروع این پروژه، یک پروژه دیگر هم شروع به فعالیت کرد و آن هم پروژه (Uplive) بود که محصول همین گروه بود. در سال 2018 گیفتو از نظر حجم معامله، جزو 10  رمزارز پایه برتر معرفی شد. از زمانی که این پروژه معرفی شده است، کمپانی‌های بزرگی مانند (KPCB) و (Wicklow capital) بر روی گیفتو سرمایه گذاری کرده‌اند. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه هستید، می‌توانید به سایت گیفتو gifto.io هم مراجعه کنید.

 

کدام کیف پول‌ها از ارز دیجیتال گیفتو (GTO) پشتیبانی می‌کنند؟

همان‌طور که در بالا گفتیم، این پلتفرم بر بستر بلاک‌چین اتریوم است، بنابراین تمام کیف پول‌هایی که از ارز دیجیتال اتریوم پشتیبانی می‌کنند، از توکن‌های گیفتو هم پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید برای ذخیره ارز دیجیتال گیفتو از کیف پول‌های نرم افزاری یا سخت افزاری استفاده کنید. از کیف پول‌های نرم افزاری که از توکن گیفتو پشتیبانی می‌کنند می‌توانیم به کیف پول نرم افزاری خود این پلتفرم به نام گیفتو والت (gifto wallet)، مای اتر والت (my ether wallet)، متا مسک (meta mask) و اتومیک والت (Atomic wallet) اشاره کرد. این کیف پول‌ها که به کیف پول‌های گرم هم مشهورند، به راحتی بر روی گوشی موبایل شما نصب می‌شوند.

علاوه بر کیف پول‌های نرم افزاری شما می‌توانید از کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری هم استفاده کنید. این کیف پول‌ها به صورت آفلاین هم قابل استفاده هستند. از کیف پول‌های سخت افزاری می‌توانیم به کیف پول ترزور (trezor) و لجر (ledger) اشاره کنیم. این کیف پول‌ها به نسبت کیف پول‌های نرم افزاری ایمن‌تر و مطمئن‌تر هستند.

ضمناً در نظر داشته باشید که برای خرید ارز دیجیتال گیفتو، باید در ابتدا ارزهای دیجیتال دیگری مانند بیت کوین یا اتریوم یا … را خریداری کنید و سپس آن‌ها را به ارز دیجیتال گیفتو تبدیل کنید. زیرا خریداری کردن این ارز دیجیتال به صورت مستقیم و با استفاده از ارز رایج کشورها، ممکن نیست. مگر اینکه صرافی را پیدا کنید که از این ارز دیجیتال پشتیبانی میکند.

اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتال گیفتو را از طریق صرافی های ایرانی دارید، میتوانید به راحتی این ارز دیجیتال را از صرافی آبان تتر تهیه کنید. کافی است وارد سایت صرافی آبان تتر به آدرس (abantether.com) شوید و پس از ثبت نام، ارز گیفتو را انتخاب کنید و با شارژ ریالی حساب خود، هر مقدار ارز گیفتو را که مایل بودید، خریداری کنید. صرافی آبان تتر هیچ سقفی برای خرید این ارز دیجیتال قائل نیست و هر زمان که اراده کنید هم میتوانید ارز دیجیتال گیفتو خود را بفروشید. 

چطور می‌توانیم ارز دیجیتال گیفتو (GIFTO) را خریداری کنیم؟

اگر تصمیم به خرید ارز دیجیتال گیفتو  را دارید، میتوانید به راحتی این ارز دیجیتال را از صرافی آبان تتر تهیه کنید. کافی است وارد سایت صرافی آبان تتر شوید و پس از ثبت نام، ارز گیفتو را انتخاب کنید و با شارژ ریالی حساب خود، هر مقدار ارز گیفتو را که مایل بودید، خریداری کنید. صرافی آبان تتر هیچ سقفی برای خرید این ارز دیجیتال قائل نیست و هر زمان که اراده کنید هم میتوانید ارز دیجیتال گیفتو خود را بفروشید.